• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071713374
  • منبع : نمایندگی فارس

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای کشت ۴۱ هزار هکتار گندم و جو در شیراز

برنامه‌ریزی برای کشت ۴۱ هزار هکتار گندم و جو در شیراز

ایسنا/فارس سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از برنامه‌ریزی برای کشت ۴۱ هزار و ۸۸۰ هکتار انواع محصولات شتوی(گندم و جو) در سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با تأمین به موقع بذور و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، بهترین زمان کشت به عنوان یک مولفه مهم در افزایش تولید را رعایت کنیم.

محمد میرزایی امروز، ۱۷ مهرماه در حاشیه بازدید از کشت مزارع شتوی شیراز تصریح کرد: در سال زراعی جاری کشت ۲۵ هزار و ۵۶۰ هکتار گندم، ۱۵ هزار هکتار جو،  ۵۲۰ هکتار گلرنگ، ۵۰۰ هکتار کاملینا و ۳۰۰ هکتار کلزا را متعهد شده‌ایم که برای تحقق این سطوح زیر کشت در تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بذور گواهی شده گندم آبی به قیمت ۲۵۵ هزار ریال و بذور گواهی شده گندم دیم با نرخ ۲۴۵ هزار ریال به کشاورزان عرضه می‌شود، اظهار کرد: بوجاری و ضد عفونی بذور خود مصرفی گندم و جو توسط کشاورزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین جهت برای برگزاری آموزش‌های لازم در این خصوص برنامه‌ریزی شده است.

میرزایی، نرخ بذور گواهی شده جو آبی را ۱۴۰ هزار ریال و جو دیم را ۱۳۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اهداف و مزایای رعایت طرح الگوی کشت، این موضوع را در دستور کار کارشناسان قرار داده‌ایم تا اطلاع‌رسانی لازم به بهره‌برداران صورت بگیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه تامین بذور مناسب در کشت دانه روغنی کلزا نقش بسزایی دارد، بیان کرد: با توجه به این ضرورت و متناسب با اقلیم شهرستان بذور داخلی نپتون و ناتالی و بذور آلمانی ماراتن و دیفیوژن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تامین شده است.

میرزایی به تشریح اهمیت تامین و توزیع بهینه سوخت مورد نیاز کشاورزان در کشت شتوی نیز پرداخت و گفت: با توجه به سهمیه تخصیصی سوخت به بخش کشاورزی شهرستان شیراز، سهمیه سوخت هر مرکز مشخص شده تا مصرف سوخت تا پایان سال زراعی توسط رؤسای مراکز جهاد کشاورزی مدیریت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha