• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071713347
  • خبرنگار : 51004

راهکارهای پیشگیری از سرقت/ تجهیز سارقان به دستگاه طلایاب صحت ندارد

راهکارهای پیشگیری از سرقت/ تجهیز سارقان به دستگاه طلایاب صحت ندارد
عکس تزئینی است

ایسنا/قم رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: سارقین هنگام سرقت از منازل به علت استرس زیاد توجه به پیرامون خود نمی‌کنند و فقط طبق عرف نگهداری جواهرات در جامعه سمت اتاق خواب‌ها می‌روند لذا این باور مردم که سارقان مجهز به طلایاب هستند، صحت ندارد.

سرهنگ جعفر عباسعلی‌پور رئیس پلیس آگاهی استان قم به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان خاطره‌ای، ادامه داد: در یکی از منازلی که مورد سرقت قرار گرفته بود، مقداری طلا و جواهرات توسط همسر مالباخته روی تخت آشپزخانه قرار گرفته بود و سارقان فقط کمدها را مورد جستجو قرار داده بودند و متوجه جواهرات نشده بودند که این نشان از استرس آن‌ها بوده است؛ لذا این باور مردم که سارقان مجهز به طلایاب هستند، صحت ندارد.

وی گفت: عدم نگهداری از طلا، ارز و پول در اتاق خواب‌ها و گاوصندوق به عنوان اولین هدف سارقان، مجهز کردن منازل به دوربین مدار بسته و دزدگیر و نصب حفاظ شاخ گوزنی می‌تواند در پیشگیری از وقوع سرقت منازل بسیار موثر باشد.

عباسعلی‌پور در خصوص اقداماتی که مسئولین می‌توانند در پیشگیری از سرقت انجام دهند، عنوان کرد: بروز رسانی قوانین و مقررات و مجازات سرقت‌های بومی و غیر بومی و سارقان حرفه‌ای به طور جداگانه باید در مجلس تصویب شود همچنین ایجاد پارکینگ بیشتر برای وسایل نقلیه شخصی در مرکز شهر می‌تواند از وقوع سرقت جلوگیری کند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم در خصوص سرقت خودروها، تصریح کرد: شهروندان برای امنیت وسایل نقلیه خود از دزدگیر و جی پی اس، قفل پدال و فرمان استفاده کنند؛ همچنین مالکین خودروهای پارس، سمند، نیسان، ۴۰۵ و پراید توجه بیشتری داشته باشند؛ زیرا آمار سرقت از این خودروها بیشتر است.

عباسعلی‌پور در پایان بیان کرد: حفظ آرامش و عدم درگیری فیزیکی، یادداشت مشخصات وسیله نقلیه سارق، توجه به مشخصات ظاهری با هدف کمک به شناسایی سارقین از جمله مواردی است که شهروندان باید در هنگام مواجهه با سارقین رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha