• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713332
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل: جنگ وحشیانه، غزه را به گورستان هزاران فلسطینی تبدیل کرده است

سازمان ملل: جنگ وحشیانه، غزه را به گورستان هزاران فلسطینی تبدیل کرده است

کمیسر آژانس آنروا گفت، یک سال جنگ وحشیانه نوار غزه را به قبرستانی برای ده‌ها هزار فلسطینی که تعداد بسیار زیادی از آنها کودک هستند، تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه‌ای اظهار کرد: «یک سال است که خانواده‌ها در غزه هر روز با رنجی غیر قابل توصیف روبه‌رو هستند و کوچ اجباری، بیماری، گرسنگی و مرگ به الگوی روزانه ۲ میلیون انسان محاصره شده در یک منطقه ویران تبدیل شده است.»

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، کمیسر آژانس آنروا گفت: «یک سال جنگ وحشیانه نوار غزه را به دریایی از ویرانه‌هایی که قابل شناسایی نیست و به گورستان ده‌ها هزار تن از فلسطینی‌هایی که تعداد بسیار زیادی از آنها کودک هستند، تبدیل کرده است.»

او تاکید کرد: «تخریب زیرساخت‌های اصلی به سطوح فاجعه‌باری رسیده و در غزه غیرنظامیان هنوز سنگینی جنگ را متحمل می‌شوند.»

لازارینی درباره کودکان غزه نیز گفت: «آنها اولین و بیشترین گروهی هستند که آسیب دیده‌اند، هر کودکی در غزه در کنار کشته و زخمی شدن، از شوک روانی نیز رنج می‌برد و بسیاری از آنها تا آخر عمر دچار زخم‌های نامرئی هستند. همینطور بیش از ۶۵۰ هزار کودک سال جدید تحصیلی را از دست داده‌اند.»

لازارینی: جنگ وحشیانه، غزه را به گورستان هزاران فلسطینی تبدیل کرده است
کودکان فلسطینی، غزه

رژیم صهیونیستی در سایه حمایت غربی‌ها، هر روز دست به جنایات تازه‌ای می‌زند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

واشنگتن چندین دهه است که بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌های تروریست بوده است و پول، اقلام نظامی و دانش فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بر اساس یک پژوهش جدید، ایالات متحده از زمان آغاز جنگ در نوار غزه دست‌کم ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به تل‌آویو کمک نظامی کرده است. در این گزارش آمده که رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی ایالات متحده در تاریخ است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون ۲۵۱.۱۲ میلیارد دلار با در نظر گرفتن نرخ تورم در این سال‌ها دریافت کرده است.

این گزارش که قبل از گشودن جبهه دوم رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله در لبنان تکمیل شده، یکی از نخستین گزارش‌ها از هزینه‌های تخمینی ایالات متحده در جهت حمایت از صهیونیست‌ها در درگیری‌های غزه و لبنان است.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل ۱۴۰۰ لبنانی از جمله غیرنظامیان و کادر درمان به شهادت رسیده و ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha