• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713315
  • خبرنگار : 71516

بیانیه ارتش لبنان درباره آمادگی‌ در تمامی مناطق این کشور

بیانیه ارتش لبنان درباره آمادگی‌ در تمامی مناطق این کشور

ارتش لبنان اعلام کرد نیروهایش در تمام مناطق لبنان از جمله مرزهای جنوبی مستقر بوده و آمادگی خود را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تجاوزات وحشیانه دشمن صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از لبنانی‌ها و تخریب گسترده شده است، فرماندهی ارتش تاکید می‌کند که نیروهای آن در تمام مناطق کشور از جمله مرزهای جنوبی مستقر بوده، به مسؤولیت‌های ملی خود عمل می‌کنند و آمادگی خود را برای دفاع از خاک لبنان در راستای امکانات موجود حفظ می‌کنند. این مساله با استناد به تصمیمات مقامات سیاسی و دستوراتشان برای انجام هرگونه اقدام مناسب برای حفاظت از لبنان و نهاد نظامی آن و پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ و هماهنگی با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) است.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: برخی رسانه‌ها برای خدمت به برخی منافع و اهداف سیاسی دست به افتراها و اقداماتی علیه نهاد نظامی و فرماندهی آن می‌زنند. فرماندهی ارتش تاکید می‌کند که وارد مناقشات و کشمکش‌ها نمی‌شود و اولویت برای آن حفظ نهاد نظامی، عمل به تعهدات خود، توقف تجاوز، حمایت از شهروندان و حل بحران آوارگان و ادامه عملیات نجات با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط همزمان با حفظ صلح و امنیت داخلی است.

در این بیانیه آمده است: تجربه‌ها ثابت می‌کنند که ارتش نهادی است که ستون فقرات لبنان و ضمانتی برای تمام لبنانی‌ها محسوب می‌شود و در نتیجه حمایت آنها از این نهاد نظامی اهمیت دارد. این در سایه چشم دوختن ما به تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ اسرائیل در سریع‌ترین زمان ممکن است. ارتش با عزم و اراده نظامیان و اتحاد لبنانی‌ها درباره نقش جامع آن، متعهد و متحد باقی می‌ماند. مساله لازم در زمان کنونی حفظ وحدت ملی برای حفظ لبنان است که از این مصیبت و بحران مثل قبل عبور خواهد کرد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از فراخواندن یک لشکر نظامی اضافی برای پیوستن به عملیات زمینی در جنوب لبنان خبر داد.

وی گفت: لشکر ۱۴۶ عملیات مشخص علیه اهداف و آنچه «زیرساخت حزب‌الله در جنوب خوانده» را آغاز کرده است. این لشکر نخستین لشکر ذخیره‌ای محسوب می‌شود که وارد جنگ در جنوب لبنان شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای شانزدهمین روز متوالی به تجاوزات گسترده خود علیه لبنان از طریق حملات شدید علیه ضاحیه جنوبی و شهرها و شهرک‌های جنوب لبنان و تلاش برای نفوذ زمینی ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی همچنین شب گذشته حملاتی را به شهرستان بعلبک و شهرک الخیام، شهرک «عربصالیم» و شهرک‌های شهرستان صور در جنوب لبنان انجام داد.

این رژیم اخیرا عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داد. این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha