• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071713292
  • خبرنگار : 50649

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

استاندار دولت چهاردهم در فارس عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند

استاندار دولت چهاردهم در فارس عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان فارس، به تبیین انتظارات خود از استاندار دولت چهاردهم در این استان پرداخت و گفت: استاندار فارس باید با استفاده از این ظرفیت‌ها، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

سیداسماعیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به اینکه به عنوان نماینده مردم چه انتظاراتی از استاندار دولت چهاردهم دارد، گفت: استان فارس استان پهناوری به لحاظ جغرافیایی است که این گستردگی از خلیج فارس تا مرکز کشور است و قریب ۳۷ شهرستان دارد.

وی افزود: به لحاظ تاریخی نیز استان فارس، آخرین پایتخت ایران قبل از تهران و پایتخت امپراطوری ایران باستان بوده است لذا به لحاظ تاریخی هم یک وزنه است. به لحاظ ادبی دارای اساتید و مشاهیری چون حافظ و سعدی، به لحاظ مذهبی دارای بیشترین تعداد بقاع متبرکه کشور و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، به لحاظ فلسفی و علمی دارای شخصیت بی‌نظیری مانند ملاصدرا، به لحاظ دانشگاهی دارای دانشگاه‌های توانمندی مانند شیراز و علوم پزشکی به لحاظ صنعتی دارای صنایع الکترونیک و صنایع دریایی است.

حسینی ادامه داد: این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب قرار دارد و امکان دسترسی به دریا دارد که همین مسئله هزاران مسائل را به آن مرتبط می‌کند که همه این‌ها نشان از پراهمیت بودن استان فارس است، بنابراین باید استانداری توانمند در این سطح داشته باشیم که این ظرفیت‌ها را مدنظر قرار دهد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته عقب‌افتادگی‌هایی  در استان فارس و همچنین مشکلات و چالش‌های جدی داشتیم. در حوزه صنعت فارس عقب افتاده است با وجود اینکه یک استان گازخیز و دارای پالایشگاه و صنایع سنگین است.

وی با بیان اینکه با وجود صنایع الکترونیک بنا بود که استان فارس قطب صنایع الکترونیکی کشور شود، افزود: در حوزه فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز فعال هستند و فناوری‌های جدید رو به آینده در این مراکز علمی داریم و می‌توانیم قطب هوش مصنوعی منطقه باشیم.

حسینی، چالش‌های دیگر استان فارس را چالش آب، آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، مشکل جذب سرمایه‌گذار و... عنوان کرد و گفت: نیاز است که فردی که به لحاظ شخصیتی و فردی، توانمند بوده و دارای ارتباطات ملی و بین‌المللی باشد، به عنوان استاندار انتخاب شود، چون شیراز یک شهر بین‌المللی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید استانداری برای فارس انتخاب شود که بتواند به چالش‌های استان پرداخته و عقب‌ماندگی‌های آن را برطرف کرده و استان را چند گام به جلو ببرد.

وی ادامه داد: استاندار فارس باید در تعامل با مجمع نمایندگان از همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد نظیر نیروهای توانمند و نخبه تا حدی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha