• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071713220
  • خبرنگار : 50184

دختر ووشوکار کرمانشاهی:

می‌خواهم در ووشو بانوان ایران تاریخ‌سازی کنم

می‌خواهم در ووشو بانوان ایران تاریخ‌سازی کنم

ایسنا/کرمانشاه عضو تیم ملی ووشو بانوان ایران در رده سنی جوانان گفت: می‌خواهم اولین بانوی ووشوکار ایرانی باشم که در مسابقات المپیک آسیایی مدال طلا می‌گیرد.

دیانا رحیمی که به تازگی در مسابقات قهرمانی جهان رده سنی جوانان موفق به کسب مدال طلا شده، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جوانان جهان در رشته ووشو به میزبانی کشور برونئی برگزار شد که در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم مدال طلا گرفتم.

وی که پیش از این در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و آسیا نیز مدال طلا کسب کرده، افزود: اولین دختر جوان ووشوکار ایرانی هستم که تاکنون سه مدال طلای جهانی و آسیایی گرفته است. 

عضو تیم ملی ووشو بانوان ایران در رده سنی جوانان با بیان اینکه می‌خواهد تاریخ سازی‌هایش را ادامه دهد، گفت: امسال آخرین سال حضورم در رده سنی جوانان بود. پس از این وارد رده سنی بزرگسالان می‌شوم و قرار است با خواهران منصوریان و صدیقه دریایی رقابت داشته باشم. 

وی هدف اصلی‌اش را کسب مدال طلای المپیک آسیایی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که رشته ما المپیکی نیست، بنابراین تمام تلاشم کسب مدال طلای المپیک آسیایی در ووشو بانوان است. پیش از این ووشو بانوان ایران در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا نشده و من می‌خواهم برای اولین بار تاریخ سازی کنم. 

این دختر ووشوکار کرمانشاهی که در سال ۲۰۲۲ از سوی فدراسیون جهانی ووشو به عنوان پدیده نوظهور این رشته معرفی شد، گفت: هرچند می‌دانم در رده سنی بزرگسالان حریفان سرسخت‌تری خواهم داشت، تجربه در آنجا حرف اول را می‌زند، رقبا قوی‌تر هستند و سطح بازی‌ها و کیفیت آنها بیشتر است، اما همه تلاشم را می‌کنم که توانایی‌هایم را نشان دهم. 

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تا المپیک آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن فرصت زیادی باقی نمانده، نمی‌توانم قول حضور و مدال‌آوری در این مسابقات را بدهم، اما همه تلاشم را خواهم کرد. 

رحیمی که در حال حاضر ۱۶ سال سن دارد، افزود: اگر مدال طلای المپیک آسیایی را بگیرم، شاید دیگر به عنوان یک ورزشکار در این رشته ادامه ندهم و  راه را برای قهرمانان جوان‌تر باز کنم. 

وی در پایان با قدردانی از حمایت‌های خانواده‌اش و مریم هاشمی سرمربی تیم ملی جوانان، گفت: در خانواده‌ای وشووکار بزرگ شده‌ام. خواهرم و همسرش هر دو از قهرمانان پیشین این رشته و مربی من از کودکی تاکنون بوده‌اند که باید از آنها به دلیل حمایت‌هایشان تشکر کنم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha