• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071713186
  • خبرنگار : 50214

۳۸۰۰ کشاورز یزدی خسارت‌دیده مشمول امهال تسهیلات شدند

۳۸۰۰ کشاورز یزدی خسارت‌دیده مشمول امهال تسهیلات شدند

ایسنا/یزد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان یزد از امهال تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی مطابق بند ض تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور خبر داد و گفت: سه هزار و ۸۰۰ پرونده در استان مشمول شرایط اعلامی است و پیش بینی می‌شود حدود یک‌هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی مورد بخشودگی و امهال قرار گیرند.

«اکبر شیخعلیشاهی» در این باره تصریح کرد: بر همین اساس تسهیلات آن دسته از بهره‌برداران بخش کشاورزی که به دلیل سرمازدگی، خشکسالی، سیل و طوفان دچار خسارت شده و تاکنون از هیچ کدام از مساعدت‌های قانونی دولت و مجلس جهت بخشودگی سود و جرایم دیرکرد استفاده نکرده اند امهال خواهد شد.

وی افزود: تسهیلاتی که تا سقف ۲ میلیارد ریال بوده و تا پایان سال ۱۴۰۲ سر رسیده است، می‌توانند به کارگروه‌های شهرستانی متشکل از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، فرمانداری، نماینده بانک عامل، مراجعه کنند.

شیخعلیشاهی اضافه کرد: بر این اساس سود، جریمه و کارمزد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده و اصل تسهیلات آنها به مدت یک سال امهال می‌شود.

به گفته این مسئول، در مرحله اول برای اکثر شهرستان‌ها، تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال مشمول و امهال باقیمانده تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال منوط به دریافت و توزیع اعتبار کشوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۸۰۰ پرونده در استان یزد، مشمول شرایط اعلامی است که پیش بینی می‌شود در این مرحله تسهیلات دریافتی حدود هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی مورد بخشودگی و امهال قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، معاون جهادکشاورزی استان در پایان متذکر شد: با توجه به سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم توسط بانک های عامل، کارگروه استانی و شهرستان، متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت تسهیلات خود به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha