• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713065
  • خبرنگار : 71145

آمریکا هشدار داد: جنگ منطقه‌ای به منافع ما و اسرائیل آسیب می‌زند

آمریکا هشدار داد: جنگ منطقه‌ای به منافع ما و اسرائیل آسیب می‌زند

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی هشدار داد که واکنش تل‌آویو به حمله موشکی ایران که سه‌شنبه گذشته انجام شد، منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای «گسترده» خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «جک لو»، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی دوشنبه در جریان حضورش در کنفرانسی سازماندهی شده توسط دانشگاه «رایشمن» در «هرتزلیا» اظهار کرد: هر گونه واکنش اسرائیل منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای «گسترده» خواهد شد.

وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از لو در این کنفرانس نوشت: «مذاکراتی بین دولت‌های آمریکا و اسرائیل در مورد بهترین راه اقدام علیه ایران در جریان است، زیرا ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که مخالف واکنش اسرائیل و تشدید تنش هستیم که منجر به یک جنگ منطقه‌ای می‌شود.»

او تاکید کرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا صریحاً درباره خطرات وقوع یک جنگ منطقه‌ای در پی واکنش اسرائیل هشدار داده است.

سفیر آمریکا توضیح داد که آغاز جنگ منطقه‌ای پس از پاسخ به حمله ایران به «منافع اسرائیل، ایالات متحده و منطقه» آسیب می‌زند و از دولت «بنیامین نتانیاهو» خواست توافق‌های دیپلماتیک را به این دلیل که این توافق‌ها «امنیت را در دراز مدت تضمین می‌کنند» ترجیح دهد.

وی با اذعان و یادآوری اینکه آمریکا نقش مهمی در مقابله با موشک‌های ایرانی پرتاب شده به سوی اراضی اشغالی داشت، خاطرنشان کرد: موفقیت در مقابله با این موشک‌ها از اهمیت اقدام برای مقابله با این خطر نمی‌کاهد، به‌ویژه موشک‌هایی که کلاهک‌های سنگین حمل می‌کنند که می‌توانند منجر به خسارات بزرگ شوند.

لو با بیان اینکه رویکرد نظامی به تنهایی «راه حل معضل غزه را تضمین نمی‌کند»، بر لزوم حرکت به سمت «تلاش‌های دیپلماتیک در منطقه و جهان برای اطمینان از ارائه حمایت مالی و مشروعیت به طرفی که می‌تواند جانشین حماس در حکومت بر نوار غزه شود» تاکید کرد.

در سایه جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه برای بیش از یک سال، لو از تصمیم گیرندگان در تل‌آویو خواست تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری بایدن برای حل مساله «روز پس از جنگ» تلاش کنند.

لو توجه سران اشغالگر را به این نکته جلب کرد که اگر فردای جنگ بخواهند کشورهای منطقه را در موضوع مدیریت نوار غزه درگیر کنند، این به نفع آنها خواهد بود و در عین حال هشدار داد که اگر ترجیح می‌دهند منحصرا مدیریت غزه را برعهده بگیرند، در این صورت «اشغالگری» تلقی خواهد شد.

این سفیر درباره آینده توافق مبادله اسرای صهیونیست و اسرای فلسطینی نیز گفت که ایالات متحده «تلاش‌های زیادی برای دستیابی به توافق و انعقاد یک توافق آتش‌بس انجام داد».

به گفته لو، هیچ مدرکی مبنی بر امکان دستیابی به توافق آتش‌بس در لبنان بدون دستیابی به توافقی مشابه در غزه وجود ندارد.

لو با انتقاد از رفتار اشغالگران در زمینه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: گاهی اوقات اسرائیل بر این اساس عمل می‌کند که یک ابرقدرت است در حالیکه دولتی بسیار کوچک است.

در مورد اختلاف بین ایالات متحده و اشغالگران، لو ابراز نگرانی کرد که نسلی از جوانان در آمریکا روی کار بیایند که سطح دانشی در مورد اسرائیل مانند آنچه پرزیدنت بایدن دارد، نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha