• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071612992
  • منبع : نمایندگی همدان

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبرداد

ارسال ۴۱۵ اثر نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

ارسال ۴۱۵ اثر نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

ایسنا/همدان دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به شعار جشنواره (تئاتر گفتگوی بدون مرز) از اجرای نمایش مرتبط با غزه در شروع جشنواره خبر داد و گفت: هدف از شعار جشنواره این است که با تئاتر بدون هیچ مرزی گفت‌وگو کنیم و این موضوع را برای فرزندانمان نهادینه کنیم.

امیر مشهدی‌عباس به تعداد آثار ارسال شده اشار کرد و افزود: ۴۱۵ اثر نمایشی از ۲۷ استان به جشنواره ارسال شده و ۱۳ کشور مهمان و هفت اثر نمایشی خارجی و بقیه دبیران کشورهای دیگر هستند که حرفه‌ای‌ترین گروه‌های نمایشی را دعوت کردیم و از ۱۷ مهر در گروه‌های مختلف اعلام نتایج می‌شود.

مشهدی‌عباس با اشاره به اینکه جشنواره برای روستاها و مناطق محروم نیز قابل اجراست، بیان کرد: گروه‌های نمایشی سیار و تریلی‌های سیار برای اجرای نمایش به روستاها می‌روند که ۷۰ درصد این نمایش‌ها را گروه‌های همدان اجرا می‌کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره شامل بخش کودک، نوجوان، خردسال، بین‌الملل، قصه‌ نمایش که دو سال است که اضافه شده، افزود: ۳۵ تا ۴۰ اثر در بخش مسابقه اجرا می‌شوند و هر سال کارگاه‌های تخصصی برای مخاطبین هنرمند داشتیم که باید کارگاه‌ها چند ماه قبل از جشنواره برگزار شود و امسال کارگاه‌های ویژه کودکان و نوجوانان را برای انتقال تجربه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بهترین تماشاچیان تئاتر همدانی‌ها هستند، خاطرنشان کرد:  جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان متولد شده و رتبه ۱۳ دنیا را کسب کرده است، اما با بی‌مهری مسئولان باعث رفتن جشنواره از همدان شد و مجدد با پیگیری‌های انجام‌شده برگشت.

مشهدی عباس گفت: مرامنامه‌ای دو سال پیش آماده کردیم که به اساسنامه تبدیل شود اما با تغییر مدیریت‌ها انجام نشده است و از شهردار می‌خواهیم به گونه‌ای حمایت کنند که از شهرهای مختلف گروه‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان اجرا بروند تا جشنواره در شهر همدان ثابت بماند زیرا جشنواره‌های بزرگ را به نام شهرش می‌شناسند.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای ۲۹ جشنواره

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان و دبیر اجرایی جشنواره نیز با بیان اینکه در همه حوزه‌ها ۳۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده، تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان شهرداری همدان، ۱۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان و ۱۰ میلیارد تومان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم اختصاص یافته است و حوزه اجرایی جشنواره توسط شهرداری همدان انجام می‌شود.

حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه تئاتر با جشنواره‌زدگی مواجه هستیم که این موضوع نیاز به سامان دارد و بهترین نهادی که می‌تواند برای برگزاری خوب جشنواره کمک کند شهرداری است، گفت: حضور شهرداری در این زمینه جدی است اما ماندگاری جشنواره در همدان به انگیزه بیشتری از سوی مسئولان نیاز دارد.

حمید نیلی با اشاره به اینکه بازگشت جشنواره به همدان به خاطر پیگیری نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و حمایت شهردار بود، تاکید کرد: مجموعه جشنواره‌هایی که در عرصه بین‌المللی داریم باید اجرا شوند.

وی اضافه کرد: برگزاری خوب جشنواره مهم است و به انگیزه‌های شهرداری بر می‌گردد و  من فکر می‌کنم با رویکردی که شهردار همدان دارد، رویکردی تازه متصور است و این انگیزه و شور و شعف باید ادامه یابد و نباید بگذاریم جشنواره به جای دیگه‌ای سوق یابد و در استان همدان ریشه بدواند. 

مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و مشاور ارشد جشنواره نیز با بیان این‌که این رویداد باعث می‌شود پنج اتفاق رقم بخورد، گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی، با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره و ثبت جهانی هگمتانه هگمتانه باعث می‌شود همدان در رسانه‌ها دیده و شنیده شود، ایجاد رونق برای هنرمندان نمایش، رونق اقتصادی و همچنین آماده شدن زیرساخت‌های نمایش که در حال حاضر هفت سالن شهر در دست تعمیر و مرمت است. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره مختص شهر همدان نیست، اظهار کرد: گروه‌های نمایشی سیار به روستاهای مختلف و حتی دور افتاده نیز اجرا دارند و همچنین بخش ویژه برای کودکان فلسطین نیز تدارک دیده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha