• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071612954
  • خبرنگار : 50976

 مدیر کل بهزیستی فارس خبر داد:

واگذاری ۱۴ فرزند نیازمند درمان به خانواده‌های میزبان در فارس

واگذاری ۱۴ فرزند نیازمند درمان به خانواده‌های میزبان در فارس

ایسنا/فارس  مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه برای اولین بار در فارس ۱۴ کودک نیازمند درمان به خانواده‌های میزبان واگذار شد، گفت: این طرح تکمیل‌کننده سایر طرح‌های خانواده‌محوری است.

محمدرضا هوشیار امروز، ۱۶ مهر ماه در مراسم واگذاری کودکان نیازمند درمان به خانواده‌های متقاضی در شیراز در خصوص طرح خانواده میزبان، اظهار کرد: برای اولین بار در استان فارس ۱۴ فرزند نیازمند درمان در قالب طرح مراقبت موقت از فرزندان بی‌سرپرست و فاقد سرپرست موثر (طرح خانواده میزبان) به خانواده‌های متقاضی واگذار شدند.

وی ادامه داد: این طرح که به دنبال اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست مؤثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید، پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

هوشیار تصریح کرد: این طرح تکمیل‌کننده سایر طرح‌های خانواده‌محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال گذشته هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری نمی‌شد، گفت: جای کودکان فاقد سرپرست در خانواده خویشاوندان بود. اما به مرور با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیم‌خانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه‌اندازی شد و گسترش یافت.

 مدیرکل بهزیستی فارس افزود: اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و به عبارتی دیگر از ماندن طولانی مدت کودک در مراکز نگه‌داری شبانه‌روزی جلوگیری می‌کند.

هوشیار تعداد فرزندان با نیاز ویژه که تاکنون به فرزندخواندگی واگذار شده‌اند را ۳۸ فرزند و تعداد فرزندان نیازمند درمان که در قالب طرح میزبان وارد خانواده‌ها شده‌اند را ۱۶ فرزند عنوان کرد و گفت: ۱۴ کودک به صورت همزمان و طی مراسمی با حضور مسئولان به آغوش گرم ۱۴ خانواده متقاضی سپرده شدند.

وی در جمع خانواده‌هایی که پذیرای فرزندان نیازمند درمان بهزیستی فارس شده‌اند، این اقدام ایشان را مصداق عرفان عملی خواند و گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح موسسه‌زدایی و خانواده محوری است ولی خانواده‌ها نیز باید در اجرای این طرح تعادل عاطفی را رعایت کنند.

هوشیار با بیان اینکه این ۱۴ خانواده پس از بررسی و بازدیدهای مکرر از میان ۵۰ خانواده متقاضی فرزند با نیاز ویژه انتخاب شده‌اند، افزود: خانواده‌های متقاضی شرکت در این طرح می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

ابراهیم ابراهیمی، معاون دادستان عمومی و انقلاب در حوزه نظارت و پیگیری حقوق عامه نیز ضمن حضور در این مراسم اظهار کرد: به میمنت بزرگواری خانواده‌های میزبان فرزندان نیازمند درمان بهزیستی فارس، این برکت شامل سایر استان‌ها هم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha