• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071612905
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس‌کل دادگستری زنجان خبر داد

اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان زنجان

اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در ادامه دیدار با جامعه نخبگان، در جمع علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان زنجان، گفت: علما مسئول مباحث اعتقادی  مردم هستند، آن هم برای اقشار جامعه نه صرفا برای نمازگزاران در مساجد که مسئولیتی سنگین و اثر گذار دارند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش اثرگذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی، افزود: دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و با اقدامات  پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما، صاحبان منبر، آمار ورودی پرونده ها در محاکم کاهش خواهد یافت.

فرجی‌برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف  در حوزه‌های دینی و فرهنگی جامعه ایجاد کند؛ چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در  جامعه خصوصا برای نسل جوان بسیار راهگشا است.

وی از برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان برای اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش آسیب‌ها در میان دانش‌آموزان باشیم.

او با اشاره به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح در استان، اظهار کرد: از  محاسن ایجاد دادگاه‌های صلح،  مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی‌کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده‌ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها است.

در ابتدای این دیدار  علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات موثر برای کاهش این آسیب‌ها بیان کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha