• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071612868
  • خبرنگار : 50042

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

ایسنا/گیلان اتاق نخبگان اساتید و دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان، معاون پارک علم و فناوری استان، مدیران، اساتید و دانشجویان امروز افتتاح شد.

فرهاد شیرینی، رئیس بنیاد نخبگان گیلان امروز، ۱۶ مهرماه در مراسم افتتاح اتاق نخبگان اساتید و دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان با اشاره به ثبت ۱۰ مهرماه به نام روز ملی نخبگان در تقویم با اشاره به اینکه توجه کنیم خود علم مهم و ارزشمند است، اظهار کرد: اخلاق حامی علم است که نتیجه آن سعادتمندی برای همه انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه باید از نخبگان در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم، افزود: باید همواره به نخبگان یادآوری کنیم که مورد توجه و حمایت هستید زیرا اعتبار و جایگاه اجتماعی برای نخبگان بسیار ارزشمند است و در این صورت بدون چشمداشتی خدمات رسانی می کنند.

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

شیرینی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد در گرامیداشت روز ملی نخبگان، گفت: افتتاح کتابخانه و خانه علمی دکتر ابریشمچیان در دانشگاه گیلان، نامگذاری خیابان نخبگان در رشت، افتتاح اتاق نخبگان در جهاددانشگاهی از جمله برنامه‌های گرامیداشت ایام روز ملی نخبگان در گیلان است.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان تصریح کرد: اصرار و پافشاری از ویژگی نخبگان بوده و مقدمه‌ای برای حفظ جریان نخبگی و اهمیت حضور نخبگان است؛ یکی از مهم‌ترین وظایف ما در بنیاد نخبگان شناسایی و حمایت و هدایت آنهاست. به دنبال این هستیم که جایگاه استان را در اثرگذاری علمی افزایش دهیم و این اقدام با شبکه سازی از فناوران، کشاورزان، صاحبان علم و ... محقق می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه جهاددانشگاهی در پژوهش‌های علمی و تحقیقی ادامه داد: جهاددانشگاهی از مجموعه‌هایی است که اثرات بسیار مبارکی در حوزه تحقیق و پژوهش نظیر رویان دارد، وقتی چنین ظرفیتی در کنار بنیاد نخبگان که خانه پژوهشگران است، قرار بگیرد به افزایش و شناسایی نخبگان کمک می‌کند، امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های مشترک، استان گیلان را به عنوان الگوی علمی معرفی کنیم.

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

هادی مدبری، رئیس سازمان جهاددانشگاهی هم در این مراسم با بیان اینکه رسالت جهاددانشگاهی با تحقیق، پژوهش و پژوهشگر عجین شده، اظهار کرد: بیشتر اقدامات جهاددانشگاهی پایه و مبنای نخبگانی دارند.

وی با بیان اینکه استعدادها در جهاددانشگاهی پرورش می‌یابند و تقویت می‌شوند، افزود: سلسله مراتب‌ها و بروکراسی‌های اداری برای محققین و پژوهشگران در جهاددانشگاهی وجود ندارد، از حضور نخبگان در جهاددانشگاهی استقبال می‌کنیم و مقدمات لازم برای شبکه سازی نخبگان، صاحبنظران و پژوهشگران در این مجموعه فراهم است.

مدبری گفت: ان‌شاءالله افتتاح اتاق نخبگان اساتید و دانشجویان در جهاددانشگاهی استان سرآغازی برای ورود نخبگان به مجموعه جهاددانشگاهی استان باشد و بتوانیم از تجربه ارزشمند این اساتید و دانشجویان مجرب بهره مند شویم.

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

حمیدرضا مسکنی، رئیس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان هم در این آیین گفت: موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان قدیمی‌ترین موسسه آموزشی در استان است که فعالیت آموزشی خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده است لذا با حدود ۳۰ سال خدمت، اکنون می طلبد موسسه وارد مباحث پژوهشی شود.

وی افزود: ۲۰۰ استاد مدعو با ما همکاری می‌کنند که این خود پشتوانه قوی علمی ایجاد می‌کند، رسالت ما پرورش دانشجویان جدید به عنوان مدیران آینده‌ساز است.

مسکنی با بیان اینکه شبکه علمی جهاددانشگاهی پشتوانه ماست، تصریح کرد: اگر کشف یا اختراعی صورت می‌گیرد باید در راستای خدمت به جامعه به ما کمک کند.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به افتتاح اتاق نخبگان اساتید و دانشجویان بیان کرد: اتاق نخبگان با هدف تقویت ارتباط اساتید و دانشجویان در فضایی غیر از کلاس طراحی شده تا بتوانند در فضایی صمیمانه مباحث علمی و پژوهشی را دنبال کنند و کارهایی که انجام می‌گیرد باید به تولید محصول ختم شود.

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

کمیل بابایی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان هم اظهار کرد: ما هم نخبه پرور هستیم و هم از تخصص این نخبگان بهره مند می‌شویم، با وجود نخبگانی که در حوزه‌های مختلف داریم باید به درستی این گنجینه‌های ارزشمند را حتی در مسائل آموزشی حمایت و هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه ارتقای اساتید و نخبگان نیاز به بازبینی دارد، سیاست‌ها و حمایت‌های اکنون کافی نیست، افزود: باید بتوانیم نخبه فناور را پرورش دهیم، در حالیکه تنها راه موفقیت هدایت و حمایت از دانشجویان است، ضمن شناسایی ظرفیت‌ها باید برنامه ریزی خوبی هم انجام گیرد و پارک علم و فناوری استان در این راستا اعلام آمادگی می‌کند.

اتاق نخبگان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان افتتاح شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha