• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403071612839
  • خبرنگار : 71951

فرماندار ویژه ری

معلولان نماد تجسم عینی عظمت خلقت پروردگار هستند

معلولان نماد تجسم عینی عظمت خلقت پروردگار هستند

ایسنا/تهران فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: معلولین در جامعه نماد و تجسم عینی عظمت خلقت پروردگار عالم و بیانگر قدرت جسمی و روحی انسان‌ها است و ثابت کردند که حتی با وجود برخی کاستی‌ها و یا نواقص ظاهری می‌توانند با تلاش، همت و پشتکار، کارهای بزرگی را انجام دهند.

همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و گرامیداشت هفته فرهنگی شهرستان ری، آیین اختتامیه چهارمین دوره رقابت‌های ورزشی معلولین آسایشگاه کهریزک و گرامیداشت هفته ورزش‌های پارالمپیک با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسئولین در محل سالن ورزشی پوریای ولی این مجموعه برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم حضور معلولین در جامعه انسانی را نماد و تجسم عینی عظمت خلقت پروردگار عالم و بیانگر قدرت جسمی و روحی انسان‌ها دانست و گفت: معلولین ثابت کردند که حتی با وجود برخی کاستی‌ها و یا نواقص ظاهری و فیزیکی، انسان‌ها می‌توانند با تلاش، همت و پشتکار مثال زدنی کارهای بزرگی را انجام داده و به بالاترین مدارج بشتری دست یابند.

وی افزود: برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و به ویژه ورزشی می‌تواند به بالا رفتن روحیه نشاط و ایجاد تحرک و شادابی و به تبع آن افزایش امید و انگیزه برای داشتن زندگی و آینده ای بهتر در میان جامعه توانمند و قوی معلولین بسیار مؤثر است. معلولیت هیچگاه محدودیت نیست که ما نمود عینی این واقعیت را در قهرمانی‌ها و کسب رتبه‌های برتر در مسابقات جهانی و کشوری همچون پارالمپیک توسط جامعه معلولین نظاره‌گر هستیم.

باب الحوائجی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های متنوع از این دست می‌تواند در جهت رشد، خودباوری و ایجاد روحیه اتکاء به نفس در میان عزیزان توانیاب تأثیرات خوبی داشته باشد و عامل مهمی و تأثیرگذاری در افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: حضور  توانیابان در مسابقات و برنامه های تخصصی باتوجه به وضعیت جسمانی آنها به‌ویژه حضور در مسابقات ورزشی در رشته‌ءهای مختلف عامل بسیار تعیین کننده و مهمی در افزایش توان جسمی و بهبود وضعیت فیزیکی و حرکتی افراد داشته و می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از وابستگی آن‌ها به دیگران جهت انجام امور روزمره بکاهد و سطح خود اتکایی را در زندگی آن‌ها افزایش دهد.

وی افزود: مراسمات تجلیل و بزرگداشت به این شکل بسیار مهم بوده و حتی باید برنامه‌های ویژه عزیزان جامعه معلولین بسیار ویژه تر و باشکوه‌تر برگزار شود. زیرا توجه ویژه ما به برگزاری این دست برنامه ها این باور را در میان توانیابان ایجاد می کند که برای جامعه و انسان های پیرامون آن‌ها هیچ تفاوتی میان معلولین و سایرین وجود نداشته و جامعه هیچگاه به چشم افراد ناتوان یا کم توان و کم اهمیت نگاه نمی کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان رقابت های ورزشی معلولین در مجموعه آسایشگاه خیریه کهریزک، گفت: کار خوب و زیبای مدیران و کارکنان مجموعه آسایشگاه موجب خواهد شد توانیابان به این باور برسند که همه ما از ارزش ها، استعدادها و توان و قدرت بالای جسمی و روحی جامعه توانمند معلولین آگاه هستیم که این موضوع بسیار با ارزش و اثرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha