• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071612798
  • خبرنگار : 50535

مدیر کل پست استان خبر داد

افزایش ۲۱ درصدی ترافیک مرسولات پستی در آذربایجان شرقی

افزایش ۲۱ درصدی ترافیک مرسولات پستی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل پست آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ترافیک مرسولات پستی در آذربایجان شرقی ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است،اظهار کرد: از ۱۵ مهرماه سال گذشته تا ۱۵ مهرماه سال جاری ترافیک مرسولات پستی آذربایجان شرقی به بیش از هفت میلیون مرسوله رسیده است.

جواد دباغ صادقی پور روز دوشنبه، ۱۶ مهرماه در نشست خبری این اداره کل به مناسبت روز جهانی پست، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مرسوله فرست بین استان‌های کشور معرفی می‌شود و سرانه مکانی در پست آذربایجان شرقی به ۹۵ مکان در روز افزایش یافته است، در حالیکه این رقم در سال گذشته ۸۸ مکان بوده است.

وی با بیان اینکه هر نامه رسان در آذربایجان شرقی حدود ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه کار مفید دارد، افزود: در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال و خرید و فروش الکترونیکی نیز سال گذشته با ۵۶۰ فروشگاه اینترنتی و در سال جاری با۹۶۰ فروشگاه اینترنتی قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وی تعداد مرسولات وارده به استان را ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۰۹ مرسوله اعلام و اظهار کرد: این رقم نیز در مقایسه با سال قبل ۷.۳۸ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به خدمت پست کشور به سایر دستگاه های خدمات رسان گفت: پروژه اقتصاد مقاومتی «جی نف» یکی دیگر از خدمات پست کشور است که در این روش کد پستی‌های ۱۰ رقمی وارد بانک اطلاعاتی شده و ۴۱ دستگاه خدمت رسان آن را در اختیار می‌گیرند با این خدمت برای تمامی دستگاه‌ها تنها با ارائه این کد (به صورت ژئوکد) می‌توان اطلاعات لازم را دریافت کرد.

مدیرکل پست استان افزود: اتمام عملیات ژئوکد استان با تلاش همکاران پست در استان صورت گرفته و تا سال آینده اقدامات آن در روستاها نیز به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: خط ۱۹۳ از فردا سه شنبه به افتتاح خواهد رسید؛ لازم به ذکراست که موقتا در ابتدا تماس@ها با شماره ثابت و پس از عملکرد سه ماهه مشترکین می‌توانند با تلفن همراه خود با کد ۱۹۳ تماس بگیرند.

دباغ با اشاره به ترتیب سهم مرسوله‌ها ارسال شده از آذربایجان شرقی به دیگر استان‌ها گفت: استان‌های تهران، اصفهان،خراسان رضوی و استان های غربی از جمله استان‌های هستند که بیشترین مرسوله از آذربایجان شرقی به آن‌ها فرستاده می‌شود.

وی تاکید کرد: مشکل اساسی ما در پست آذربایجان شرقی ایجاد هاب شمالی کشور است، بحث تاخیر ارسال مرسولات موضوعی قابل بررسی است که تمامی دلایل آن به داخل استان مربوط نمی‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha