• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071612792
  • خبرنگار : 50627

بازدید مسئولان جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان از روند برگزاری دوره‌های «سرباز ماهر» در تبریز

بازدید مسئولان جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان از روند برگزاری دوره‌های «سرباز ماهر» در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، مدیر اداره راهبری پروژه های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی، رییس اداره توسعه طرح های ملی فراگیر اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان، سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای نظارت بر روند آموزشی دوره «سرباز ماهر» از مرکز آموزشی پادگان قدس نیروی انتظامی سعیدآباد تبریز بازدید کردند.

مدیر اداره راهبری پروژه‌های معاونت آموزش و کارآفرینی و مدیر اجرایی طرح سرباز مهارت جهاددانشگاهی روز دوشنبه ۱۶ مهرماه در این بازدید گفت: از اواخر سال ۱۳۹۷ در راستای اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی با همکاری قرارگاه مهارت آموزی  وزارت ورزش و جوانان،  طرح سرباز ماهر را اجرا کرده است.

سید قدیر موسوی خواه،  بر نقش اساتید در بالا بردن سطح کیفی این دوره‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: اساتید حلقه‌های ارزشمند برگزاری این دوره‌ها هستند و باید از بهترین اساتید حاضر در استان بهره لازم برده شود تا مطالب و محتواهای آموزشی به بهترین وجه ممکن تدریس شود.

وی از تهیه، تدوین و چاپ ۲۵۰هزار جلد کتاب آموزشی دوره های سرباز ماهر خبر داد و گفت: به صورت مستمر در حال به روز رسانی و اصلاح مطالب و محتوای کتاب ها هستیم و در صورت تایید محتوای کتاب جدید به تمام استان ها ارسال خواهیم کرد.

معاون اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان  نیز در این بازدید از روند برگزاری کلاس ها ابراز خرسندی کرد و گفت: عمده هدف آموزش‌ها برای سربازان دارای مدرک دیپلم تا کارشناسی است.

محمد مهدی فقیهی،  ادامه داد: در طرح آموزش نیمه حضوری، کتاب یک جلدی با سرفصل های مشخص، تدوین شده و گروه های هدف این دوره‌ها سربازان دیپلم تا کارشناسی هستند و همچنین کارشناسی ارشد تا دکتری نیز از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی بر لزوم تهیه و طراحی کتاب مخصوص برای سربازان بی‌سواد تاکید کرد و افزود: با همکاری و هم‌افزایی جهاددانشگاهی کتابی برای افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند طراحی و چاپ خواهد شد.

فقیهی، جهاددانشگاهی را مسئول برگزاری دوره های آموزشی سرباز ماهر عنوان کرده و بر لزوم حضور اساتید بومی، متخصص و کارآمد در این دوره ها تاکید کرد.

وی گفت‌وگوی صمیمی اساتید دوره با سربازان را دارای تاثیر مثبت دانست و گفت: ارتباط چهره به چهره و نزدیک‌ و انجام هدایت شغلی توسط اساتید، مهم‌تر از برگزاری کلاس های آموزشی است.

معاون اداره کل مشارکت های اجتماعی ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان سرباز دارای ظرفیت و استعداد بینظیری هستند، به افزایش کیفیت و سطح مطالب تاکید کرد .

وی گفت: در سال های اخیر چند سرباز که از دوره های سرباز ماهر بهره مند شده اند، به وسیله تسهیلات ارائه شده توانسته‌اند برای چند صد نفر کارآفرینی کنند.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید به شناسایی ظرفیت سربازان در پادگان ها تاکید کرد و افزود: سربازان ماهر، صاحب ایده و خلاق می‌توانند تبدیل به الگو بر بقیه سربازان شوند.

امیر تقی‌زاده، به اهمیت افزایش انگیزه کاری کارکنان و کادر برگزاری دوره ها اشاره کرد و ادامه داد: سازمان های ذی‌نفع باید سازوکارهایی برای حمایت از دست اندرکاران و عوامل اجرایی این دوره ها در نظر بگیرند تا موجب افزایش انگیزه کارکنان شود.

سرهنگ ایرج عبدالله‌زاده، فرمانده پادگان قدس نیروی انتظامی نیز به همکاری کامل با سازمان های ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی در راستای برگزاری کلاس های آموزشی تاکید کرد .

وی از مهارت‌آموزی و آموزش مهارت های زندگی به سربازان ابراز خرسندی کرد و گفت: اگر کار بااخلاص فقط برای خشنودی خداوند باشد، مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha