• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071612721
  • منبع : نمایندگی مازندران

رونمایی از طرح‌های هوشمند پلیس مازندران در هفته فراجا

رونمایی از طرح‌های هوشمند پلیس  مازندران در هفته فراجا

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران در آیین رونمایی از طرح‌های فناورانه و هوشمند پلیس در هفته فراجا، گفت: نگاه پلیس هوشمند به آینده، پاسخ به میل انسانی و ایجاد سیستم خود تنظیمی اجتماعی است .

در مراسمی با حضور فرمانده انتظامی استان، معاون پروژه شرکت ایرانسل، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه کربلا، رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و مدیران فناوری اطلاعات شهرداری های استان و مدیرفناوری اطلاعات شهرداری آمل از طرح‌های معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی استان رونمایی شد.

در این مراسم سرهنگ عباس قادری معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی استان در هوشمند سازی پلیس استان، مهمترین دستاوردهای این معاونت را ارتقاء نرم افزار سامانه هوشمند پلاک خوان و پروژه ارتقاء فیبر نوری با مشارکت شرکت های مخابراتی استان عنوان کرد.

سرهنگ قادری با تاکید بر ضرورت همکاری و نگاه مشترک در دستیابی به اهداف هوشمند سازی پلیس تصریح کرد: تحولات ایجاد شده سبب افزایش آگاهی، توسعه و بالا رفتن سطح توقعات و انتظارات شهروندان در دستیابی به امنیت پایدار خواهد شد .

در ادامه این نشست سردار مفخمی شهرستانی، با بیان این که کارآمدی پلیس هوشمند منوط به وجود شهروند هوشمند است، گفت: مهمترین مساله در فراگیری هوشمندانه، رعایت و اعتماد به قانون و قانونمندی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: نگاه پلیس هوشمند به آینده، پاسخ به میل انسانی، ایجاد سیستم خود تنظیمی اجتماعی، آزادی عمل و فراغت از محدودیت و کنترل  است و قانون مندی و قانون مداری همگانی شرط لازم داشتن جامعه سالم و پویاست و تلاش برای ساخت یک جامعه قانون مدار است .

سردارمفخمی خاطرنشان کرد: در صورت نهادینه شدن قانون مداری و قانون گرایی در یک جامعه است که می توان انتظار رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای را در آن داشت و تحقق اهداف در این راستا، مستلزم تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی در خاتمه، طراحی سامانه های پلیسی نظیر کنترل هوشمند مجرمان، کنترل هوشمند محورهای مواصلاتی و تجهیز نیروهای عملیاتی به دوربین های البسه را از جمله طرح های هوشمند پلیس برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی برای پیش بینی ترددها و وضعیت محورهای مواصلاتی استان از دیگر طرح هایی است که به عنوان طرح پایلوت در استان به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha