• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071612674
  • خبرنگار : 50126

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های کشف کالای قاچاق در ایلام

افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های کشف کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های کالای قاچاق در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ «مهدی کیانی» با حضور در ایسنا، در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه سیاست‌های کلی پلیس امنیت اقتصادی مبتنی بر سه رویکرد پیش‌بینی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهار کرد: حمایت از تولید و سرمایه گذار و شناسایی چالش‌ها، تهدیدات و آسیب‌های اقتصادی از اهداف و رسالت مجموعه پلیس امنیت اقتصادی است.

وی گفت: حمایت از تولید و رفع موانع تولید و حمایت از فعالان اقتصادی در چارچوب قانون، برخورد با جرائم اقتصادی که به صورت باندی، شبکه‌های و کلان انجام می‌شود از برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس اقتصادی استان ایلام تصریح کرد: قاچاق، تولید داخل را هدف و هجمه خود قرار داده و باعث ورشکستگی کارخانجات، کارگاه های و واحدهای تولیدی و صنعتی شده و از همه مهم‌تر باعث بیکاری کارگرگران و به تبع آن افزایش جرایم اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث هوشمندسازی پلیس امنیت اقتصادی اقدامات خوبی به عمل آمده و سامانه‌های بی شماری در حوزه نظارت و کنترل، رصد و پایش کالای قاچاق راه‌اندازی شده است .

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ بانک اطلاعاتی رصد و پایش کالا در پلیس امنیت اقتصادی با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی که متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند؛ تشکیل شده و برای تقویت و افزایش توان پلیس از کارشناسان سازمان‌های امور مالیاتی و گمرک و سایر دستگاه‌ها متولی امر مبارزه با قاچاق استفاده می‌کنیم و همچنین نیروهای مومن و متخصص در این حوزه‌ها بهکارگیری می‌شوند.

سرهنگ کیانی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان و نشست های تخصصی با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی خبر داد و تصریح کرد ، امحای کالاهایی که قاچاق بودن آن‌ها محرز است و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند و غیر استاندارد هستند در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در راستای مبارزه با مفاسد و جرائم اقتصادی در سال جاری ۲۶ طرح استانی و سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت‌های مختلف از جمله کالاهای ممنوعه و منابع ملی را اجرا که حاصل اقدامات انتظامی در سطح استان افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های کالای قاچاق در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام ادامه داد: پدیده‌ای که ما با آن روبرو هستیم خودروهای شوتی در سطح استان است و برخورد با خودروهای تیزرو موسوم به شوتی به دلیل مخاطراتی که ممکن است هم برای خود هم برای سرنشینان و هم برای مامورین داشته باشد و هم اینکه جاده را برای خود و سرنشینان و دیگر خودروها با سرعت سرسام‌آور به‌ مخاطره می اندازند به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و تصمیم داریم با ایجاد طرح‌های عملیاتی بستر فعالیت آن‌ها را محدود تا شاهد حوادث تلخ در این زمینه نباشیم.

سرهنگ کیانی تأکید کرد: شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه ای است که برای بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در تقویت فرهنگ سازی و همراه ساختن مردم با مجموعه پلیس امنیت اقتصادی در راستای ارسال اخبار و اطلاعات قاچاق کالا و ارز و جرایم و مفاسد اقتصادی در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد و امیدواریم این اقدامات باعث ریشه‌کنی قاچاق کالا و ارز در سطح استان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha