• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612673
  • خبرنگار : 50184

همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» در کرمانشاه برگزار می‌شود

همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط با محوریت مدیریت و مسائل مربوط به آب، در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دکتر آئیژ عزمی دبیر اجرایی این همایش، امروز (۱۶ مهر) در نشستی خبری، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط در کرمانشاه، اظهارکرد: این همایش با محوریت مدیریت و مسائل آب و چشم انداز آن در ایران، روز ۲۳ آبان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: اولین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط سال ۱۳۹۱ برگزار شد و  با پیگیری‌های گروه جغرافیای دانشگاه رازی برگزاری دومین همایش در دستور کار قرار گرفت. 

عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان این همایش از آبان سال گذشته داده شد، عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و با توجه به اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ مهر خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ مقاله در این همایش داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش به مدت هفت روز داوری خواهند شد و ۱۰ تا ۱۵ مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب می‌شود. 

عزمی با بیان اینکه این همایش یک روزه خواهد بود، عنوان کرد: مقالات برتر علاوه بر اینکه در همایش ارائه می‌شوند، در دو مجله جغرافیا و پایداری محیط و نیز آب منتشر خواهند شد. 

همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» در کرمانشاه برگزار می‌شود

وی در خصوص میهمانان حاضر در این همایش نیز گفت: با رایزنی‌های انجام شده، احتمالا حضور دو نفر از اساتید دانشگاه‌های آمریکا را در این همایش داشته باشیم.

دبیر اجرایی همایش در ادامه هدف از برگزاری این همایش را شناسایی ابعاد مختلف مدیریت و مسائل حوزه آب، چالش‌ها، تعریف راهبردها و ارائه الگویی‌هایی برای آینده کشور عنوان کرد تا به ابزاری برای سیاستگذاری آینده در حوزه آب تبدیل شود. 

به گفته این مسئول، چالش‌های اصلی ایران در ارتباط با منابع آبی کشور، برنامه‌های توسعه اول تا ششم و رویکرد پیشگیری از وقوع بحران‌های آبی، کفایت برنامه توسعه هفتم دولت برای حل پایدار مسائل آبی کشور و چالش‌های اجتماعی پیش روی منابع آبی کشور با توجه به نقاط ضعف و قوت برنامه هفتم توسعه، چهار محور اصلی این همایش است. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بسیار بالای آب، عنوان کرد: آب مهمترین چالش عصر جدید است و تا ۲۰ سال آینده به یکی از مهمترین چالش‌های کشور و منطقه تبدیل خواهد شد. 

عزمی با بیان اینکه معتقدیم که آب در همه ابعاد مختلف کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: آب می‌تواند بستر رخدادهای سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی در آینده شود. 

همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، ایرج جباری دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به چالش‌های پیش‌روی آب در کشور، اظهار کرد: مجبوریم راهکاری برای این چالش‌ها در نظر بگیریم و دانشگاه در این زمینه کمک‌کننده است. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود یک نقش مرجع را برای حل مشکلات مختلف جامعه داشته باشد، اما متاسفانه تاکنون آن‌گونه که باید به این مسئله توجه نشده است، در حالی که جامعه دانشگاهی در جریان آخرین و بروزترین اتفاقات جهانی در هر حوزه‌ای قرار دارند. 

جباری از تلاش این همایش برای کمک به حل برخی از چالش‌های آب خبر داد و گفت: آلودگی آب، مصرف بی‌رویه، آب‌های زیرزمینی و تجدید ناپذیر و... از مهمترین این چالش‌ها هستند که هر کدام تبعات منفی زیادی را به دنبال دارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha