• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071612653
  • خبرنگار : 50229

مجری پروژه عنوان کرد 

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح فاضلاب اهواز/ تامین اعتبار از چالش‌های اصلی است

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح فاضلاب اهواز/ تامین اعتبار از چالش‌های اصلی است

ایسنا/خوزستان مجری پروژه فاضلاب اهواز با اشاره به آخرین وضعیت طرح فاضلاب گفت: تامین اعتبار مالی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که متاسفانه آهنگ و ریتم پیشرفت این پروژه را خیلی ضعیف کرده است.

حمید محمودی عابد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز به حدود ۶۳ درصد رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ پروژه در شهر اهواز و ۱۲ پروژه در شهرهای تابعه شامل حمیدیه، ویس، شیبان، ملاثانی و کارون در دست اجرا است اما مشکلات مالی برای پروژه فاضلاب اهواز وجود دارد.

وی افزود: امسال برای این طرح حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است. شهید رییسی در زمان حیات خود که به خوزستان آمد قول داد این طرح در مدت دو سال تکمیل شود اما با این تخصیص اعتبار به نتیجه نرسید و در چند ماه گذشته اعتباراتی که برای اجرای این پروژه تخصیص پیدا کرده اصلا با روند اجرایی پروژه همخوانی ندارد.

مجری پروژه فاضلاب اهواز با تاکید بر لزوم تامین اعتبار این پروژه گفت: در صورت تامین اعتبار، اثربخشی این پروژه در سال ۱۴۰۳ و به ویژه سال ۱۴۰۴ نشان داده می‌شود و به هدف جمع‌آوری فاضلاب از زیر پای مردم و در نهایت عدم ورود فاضلاب به رودخانه کارون خواهیم رسید. 

محمودی عابد اضافه کرد: این طرح در دو بخش خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده است و از سال۱۴۰۰ نیز خیز خوبی برای تکمیل این طرح برداشته شد اما تامین اعتبار مالی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که متاسفانه آهنگ وریتم پیشرفت این پروژه را خیلی ضعیف کرده است.

وی عنوان کرد: این پروژه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود طبق برنامه در مدت سه سال یعنی تا پایان امسال تکمیل شود اما تمام شدن طرحمنوط به تزریق اعتبارات است که این کار به شکل مطلوب انجام نشده است. 

مجری پروژه فاضلاب اهواز خاطرنشان کرد: اگر آهنگ پرداخت اعتبارات با آهنگ کاری پروژه هماهنگ باشد، مطمئنا این طرح تا پایان ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha