• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403071612582
  • خبرنگار : 50560

اجرای ۲۸۰ برنامه در قزوین به مناسبت هفته ملی کودک

اجرای ۲۸۰ برنامه در قزوین به مناسبت هفته ملی کودک

ایسنا/قزوین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستری برای رشد و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان است. برای هفته ملی کودک، بالغ‌بر ۲۸۰ برنامه فرهنگی تدارک دیده‌شده است.

سیدعلی اکبر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توجه به کودک و فرهنگ‌سازی به جهت تربیت نسلی تأثیرگذار یکی از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فضایی برای رشد و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: به مناسبت هفته ملی کودک، بالغ‌بر ۲۸۰ برنامه فرهنگی تدارک دیده‌ شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، تصریح کرد: شعار امسال هفته ملی کودک (برای کودکان، برای آینده) است لذا با انتخاب این شعار باید تلاش شود تا زیرساخت‌ها برای شکوفایی کودکان جهت ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی مهیا شود.

وی ادامه داد: روزشمار هفته ملی کودک از ۱۴ مهرماه در استان قزوین آغاز شده است و برنامه‌های فرهنگی قابل‌توجهی در این روزشمار در حوزه‌هایی چون خانواده، محیط‌زیست، استعدادیابی رشد و شکوفایی کودکان، شنیده‌شدن کودکان برای آینده‌ای مسئولانه‌تر، هویت کودکان برای آینده‌ای روشن‌تر و همچنین رفاه کودکان برای آینده‌ای باکیفیت و آسایش بالاتر اجرایی می‌شود.

موسوی افزود: همچنین امسال دومین جشن بزرگ پرواز بادبادک‌ها را در تاریخ بیستم مهرماه ساعت ۱۵ در محوطه چمن منطقه گردشگری باراجین واقع در بوستان فدک، تدارک دیده‌ایم که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد.

وی اجرای نمایش توسط تماشاخانه سیار کانون از ۱۶ تا ۱۸ مهر در سراسر استان، برپایی نمایشگاه آثار و دستاوردها در همه مراکز فرهنگی و هنری کانون استان، برپایی نمایشگاه عکس از آثار جشنواره ملی عکس نیکوکاری هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه‌ها و قدردانی از اعضا و مربیان برگزیده را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برگزاری نشست مجازی با موضوع مدیریت رفتارهای آسیب‌زا برای کودکان و نوجوانان برای مربیان کانون با همکاری استان مرکزی، افتتاح خانه بازی مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه، اجرای اردو برای اعضای کانون و بازدید از موزه‌ها، برگزاری نشست استانی «کتاب‌چای»، اجرای برنامه نمایشی در بیمارستان قدس برای کودکان بیمار، حضور کانون‌یاران در بخش‌های ستادی و آشنایی و انجام وظایف واحدهای مختلف به شیوه نمادین، اجرای یک برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه (شامل قصه‌گویی و بازی) در مدرسه بیاضیان، برگزاری همایش استانی قصه‌گویی در سالن نمایش کانون استان قزوین از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با دارا بودن ۱۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، مراکز سیار و کتابخانه پستی در سراسر استان در کنار امانت کتاب، خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و علمی متنوعی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha