• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403071612549
  • خبرنگار : 71560

کولیوند: عملیات «وعده صادق 2» قدرت نظامی ایران را برای دنیا دیکته کرد

کولیوند: عملیات «وعده صادق 2» قدرت نظامی ایران را برای دنیا دیکته کرد

رئیس سابق کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: اگر اسرائیل بخواهد اقدامی دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد باید بداند که ایران نیز برنامه های خود را بر اساس طرح های از پیش تعیین شده پیش خواهد برد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات وعده صادق2 و پیامی که برای جامعه بین الملل به همراه داشت، بیان کرد: بنده در وهله اول شهادت سید حسن نصرالله و یارانش را تسلیت می گویم. اتفاقاتی که در عرض چهار ماه گذشته با ترور شهید اسماعیل هنیه و سپس ترور سید حسن نصرالله رقم خورد، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رویکرد خود را در مقابله با حماس و حزب الله تغییر داده است. البته باید آگاه باشیم که اتاق فرمان این جنایت ها در دست اسرائیل نیست، بلکه اتاق فرماندهی آن آمریکا بوده و مجری آن رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه اظهار کرد: این تغییر رویکرد نشان می دهد که در اقصی نقاط دنیا، تجاوز به خاک کشورها برای آنان مهم نیست. لبنان یک کشور مستقل است اما این روزها به راحتی به آن تجاوز می کنند. جمهوری اسلامی ایران وعده داده بود که به دنبال ترور مهمان ما در خاک ایران، رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکنی را دریافت خواهد کرد. همان طوری که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه نصر تاکید داشتند ما در مواجه با این رژیم نه دچار تعلل خواهیم شد و تعجیل خواهیم کرد. بلکه با درایت و دقت مسیر طی خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اسرائیل فکر می کرد در عملیات وعده صادق 2 نیز ما از موشک هایی استفاده خواهیم کرد که در عملیات وعده صادق 1 از آنها استفاده کردیم. این تقریبا قسمتی از توان نظامی جمهوری اسلامی بود که رژیم صهیونیستی متوجه شد که ما اگر بخواهیم می توانیم سراسر خاک رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهیم. امروز متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط سرزمین اشغالی دسترسی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلام ایران تمام اهدافی که در عملیات وعده صادق 2 انتخاب کرده بود، نظامی بودند و ما هنوز اهداف اقتصادی را در سرزمین های اشغالی مورد حمله قرار ندادیم. اگر بنا باشد که اسرائیل بخواهد پاسخی را بدهد، قطعا جمهوری اسلامی برنامه های خود را بر اساس طراحی های صورت گرفته پیش خواهد برد. از نگاه بنده خود آمریکایی ها که در راس این اتفاقات قرار دارند، متوجه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شده اند.

وی افزود: عملیات وحده صادق 2 به جریان حزب الله جانی دوباره بخشید. در حقیقت قدرتی را به حزب الله داد که احساس تنهایی نکنند. رژیم صهیونیستی و آمریکا متوجه قدرت نظامی جمهوری اسلامی شدند. اگر کشورهای منطقه نیز دچار اشتباه شوند و اجازه دهند از خاک آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی بخواهد علیه ایران اقدامی انجام دهد، باید بدانند که جمهوری اسلامی اقدام آنان را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: ما به دنیا اعلام کردیم که به دنبال جنگ نیستیم، بلکه ما از خود دفاع مشروع می کنیم. نمی‌شود آنان هر اقدامی که می خواهند انجام دهند، اما دفاع مشروع جمهوری اسلامی را بر نتابند. قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران برای همه دیکته کرد که نمی توانند اینگونه عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha