• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071612522
  • خبرنگار : 71234

نجابت: باید برای بازدارندگی اقتصادی به سمت تقویت زیرساخت‌ها برویم

نجابت: باید برای بازدارندگی اقتصادی به سمت تقویت زیرساخت‌ها برویم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: همانطور که برای تامین امنیت کشور و ایجاد بازدارندگی دفاعی احتیاج به ابزارهای نظامی است، در عرصه اقتصادی هم باید شرایط به‌گونه‌ای ایجاد شود که زندگی مردم بهبود پیدا کرده و اقتصاد مقاوم‌تر شود.

روح‌الله نجابت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نظام بین‌الملل عرصه تامین منافع کشورها است، گفت: نگاه ما این است که باید امنیت تمامی افراد در دنیا تامین باشد منتهی نباید از تامین امنیت خودمان غافل شویم که حتما لطمه می‌خوریم.

وی یادآور شد: زمانی در کشور مطرح می‌شد که دنیا فردا دنیای گفتمان‌ها و نه موشک است. اما امروز که امنیت‌مان از طرف دشمن مورد تهدید قرار گرفته و به خود جرأت می‌دهند در حاکمان حمله تروریستی انجام دهند می‌دانیم که اگر موشک نداشتیم مردم احساس امنیت نمی‌کردند.

این نماینده مجلس گفت: مطالبه مردم این است که باید پاسخ درخور و شایسته‌ای به تهدیدات دشمن داده شود و این وظیفه حاکمیت و نیروهای مسلح است. البته ما دنبال جنگ‌افروزی نیستیم و حتی تاکیدمان بر برقراری صلح و آرامش در منطقه و جهان است. اما جامعه بین‌الملل ما را به این سمت برد که برای تامین امنیت ملی‌مان غفلت نکرده و دستمان پر باشد و قطعا در این مسیر با جدیت گام برداریم.

نجابت همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد بازدارندگی اقتصادی گفت: به همان میزان که برای تامین امنیت کشورمان باید ابزارهای نظامی داشته باشیم، در عرصه اقتصادی هم باید شرایطی برای مردم ما ایجاد شود که با مشکل مواجه نباشد؛ مردم ما لایق بهترین‌ها هستند.

وی یادآور شد: در طول سالیان گذشته برخی فرصت‌ها از دست رفت چون نگاه به خارج از کشور بود حال اینکه نباید انتظار داشت کسی از خارج از کشور برای اقتصاد ما دلسوزی کند. هر چه اقتصاد مقاوم‌تر باشد و زیرساخت‌های اقتصادی و زیربنایی تقویت شود، انسجام و رفاه اجتماعی بهتر و گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) با حضور در برنامه جریان که از شبکه یک سیما پخش شد خواستار افزایش و ارتقاء سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شد و افزود: در همه موارد به خصوص بهبود در حوزه روابط مردم با نظام باید سطح بازدارندگی ارتقا یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha