• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071612431
  • خبرنگار : 71496

اهداف پنهان عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه

اهداف پنهان عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه

رژیم صهیونیستی مدعی شد که عملیات نظامی جدید لشکر ۱۶۲ در شمال نوار غزه سه هدف داشت که یکی از آنها اعلام شد و ۲ هدف دیگر محرمانه هستند.

به گزارش ایسنا، «رون بن یشای» خبرنگار نظامی روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به اینکه عملیات نظامی جدید لشکر ۱۶۲ ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه سه هدف داشته که یکی از آنها اعلام شد و ۲ هدف دیگر محرمانه بودند، ادعا کرد: هدف علنی این حمله کنترل یافتن بر مناطقی همانند جبالیا، بیت‌ حانون و بیت لاهیا بود که حماس سعی دارد نیروهای خود را در آنجا ساماندهی کرده و کنترل نظامی و غیرنظامی خود را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، یک ماه قبل تعدادی از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی طرحی را برای نابودی ساکنان باقی‌مانده شمال نوار غزه و اخراج آنها به سمت جنوب و تحمیل محاصره‌ای که نیروهای حماس را وادار به تسلیم کند، تنظیم کردند.

هنوز حدود ۳۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه در شمال نوار غزه از گذرگاه نتزاریم تا مناطق بیت حانون، بیت لاهیا و العطاطره حضور دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که انتقال ساکنان شمال نوار غزه به جنوب برای این انجام می‌شود که کمک‌های بشردوستانه‌ای که حماس دریافت می‌کند، به دست آنها برسد.

آحارونوت در ادامه نیز مدعی شد: هدف دیگر از این حمله، «پاکسازی منطقه و از بین بردن نیروهای حماس در آنجا است تا نیازی نباشد که ارتش بار دیگر وارد این منطقه شود و همچنین شرایطی ایجاد شود که حماس نتواند توزیع کمک‌های بشردوستانه را به دست بگیرد.»

به نوشته آحارونوت، هدف رژیم صهیونیستی از یورش به شمال غزه «ایجاد زیرساخت و فراهم کردن شرایط منطقه برای تشکیل دولتی است که زمام امور را به دست بگیرد و جایگزین حماس شود.»

همچنین این رسانه عبری نوشت: «هدف سومی که ارتش اسرائیل در حمله جدید خود به شمال نوار غزه دنبال می‌کند، تحت فشار گذاشتن یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس و وادار کردن او به امضای قرارداد تبادل است.»

پیشتر نیز روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» از تلاش رژیم صهیونیستی برای پیاده کردن تاکتیک جدیدی به منظور نظامی سازی شمال نوار غزه و دستیابی به هدف متوهمانه نابودی جنبش حماس پرده برداشت.

الشرق الاوسط نوشت: اسرائیل با تلاش برای تبدیل شمال نوار غزه به یک منطقه نظامی بسته درصدد پیاده کردن تاکتیک جدیدی است تا به واسطه آن محاصره حماس را تشدید کرده و از خطوط امداد و تدارکات آن جلوگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha