• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071612317
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اختصاص ۳۲۴ هزار میلیون ریال برای بازسازی بافت فرسوده زاهدان و زابل

اختصاص ۳۲۴ هزار میلیون ریال برای بازسازی بافت فرسوده زاهدان و زابل

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۲۴ هزار میلیون ریال برای بازسازی ۵۱ واحد مسکونی واقع شده در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شهرهای زاهدان و زابل تخصیص یافت.

ابوالفضل مهدیار در گفت و گو با ایسنا، افزود: این میزان اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه‌ای، شرکت بازآفرینی شهری ایران، کمک به سکونتگاه های غیررسمی، بافت فرسوده و بهسازی و نوسازی تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده‌های بافت فرسوده و پیشگیری ‌از بازتولید فقر در این محدوده‌ها، ارتقای تاب‌ آوری شهری و تجهیز و مقاوم‌ سازی شهرها در مواجهه با سوانح، ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش‌ها در محدوده‌ها و محله‌های هدف، تحقق حکمروایی شهری در برنامه بازآفرینی شهری در راستای ارتقای انسجام اجتماعی ساکنان و مالکان محله‌ها از اهداف بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا برای هر سازنده مسکن در بافت های فرسوده پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات لحاظ شده است.

وی افزود: هر متقاضی که علاقه مند به ساخت و ساز مجدد منازل مسکونی خود در این بافت ها باشد می‌تواند از تسهیلات بانکی مذکور استفاده کند.

مهدیار تاکید کرد: علاقه مندان برای دریافت این تسهیلات باید در سایت بازآفرینی شهری به نشانی saman.mrud.ir یا همان سایت طرح جامع طرح های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

وی بیان کرد: افراد پس از مراجعه به این سایت وارد گزینه تسهیلات ساخت - بافت فرسوده شده و بخش خود مالکی بافت فرسوده را انتخاب کرده و فرم ها را تکمیل می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از طریق این سایت افرادی که فرم های مورد نیاز را تکمیل کرده‌اند برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha