• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071612250
  • خبرنگار : 50163

استاد حوزه و دانشگاه:

نباید نسبت به دشمن بی‌تفاوت بود

نباید نسبت به دشمن بی‌تفاوت بود
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان استاد حوزه و دانشگاه گفت: نبرد با دشمن در ذات انسان است، بنابراین کسی نباید ما را نسبت به دشمن بی‌تفاوت کند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه دیروز (یکشنبه ۱۵ مهر ماه) در مراسم بزرگداشت فرماندهان و شهدای مقاومت در هیات ثارالله زنجان، با بیان اینکه بنی‌اسرائیل بیشترین داستان را در قرآن دارد، اظهار کرد:  بخش‌هایی از بزرگ‌ترین سوره قرآن یعنی بقره نیز به بنی‌اسرائیل اختصاص دارد.

وی با اشاره به شکل‌دهی داعش توسط استکبار جهانی، اذعان کرد: آنان داعش را فرستادند تا سینه‌زنان حسین (ع) را ریشه کنند اما در محاسبات خود اشتباه کردند، آنها به حرم حضرت زینب (س) گلوله زدند اما همین گلوله‌ها سبب بیداری همه زینبیون شد.

پناهیان در ادامه این برنامه گریزی به جنگ تحمیلی زد و گفت: در این جنگ صدام جریان نیابتی بود که به خاطر صهیونیست‌ها مقابل کشورمان ایستاده بود. 

او در ادامه یا اشاره به آموزش نحوه جنگ با دشمن در قرآن کریم توسط خداوند متعال، بیان کرد: در قرآن آمده است بنی اسرائیل معمولاً از پشت جدار با شما می‌جنگند و رودرو نمی‌جنگند.

مدرس حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه با تمام تفاسیر یاد شده برخی هنوز اصرار دارند صدای مرگ بر اسرائیل از هیئت‌شان بلند نشود، عنوان کرد: صهیونیست‌ها اگر بوی عقب‌نشینی را حس کنند به کسی رحم نخواهند کرد.

پناهیان به نماز جمعه اخیر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این حضور بسیار حماسی و دشمن‌شکن بود که مردم با حضور خود در این نماز جمعه ثواب عظیمی بردند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش برای ضربه زدن به کشورمان است، اظهار کرد: با این اوضاع تا می‌خواهیم با نوجوانان راجع به دشمن حرف بزنیم، عده‌ای می‌گویند ذهن نوجوان را خراب نکنید و این امر در حالی است که نوجوانان ما در بازی‌های رایانه‌ای مدام در تجربه مواجه با دشمن هستند.

او با یادآوری اینکه اگر امروز ما به نوجوانان نگوییم دشمن دارند، خیانت کرده‌ایم، افزود: زیرا زندگی چیزی جز مبارزه با دشمن نیست و برای همین صحبت‌ها ممکن است حاشیه درست کنند و بگویند ما به دنبال جنگ هستیم.

وی با اشاره به رشادت‌ها و مظلومیت رزمندگان و مردم لبنان در نبرد با رژیم صهیونستی، خاطرنشان کرد: خدا و جبهه حق، نیروهای خودش را دارد و نصرت الهی با مظلومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha