• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612232
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

آغاز بکار انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه

آغاز بکار انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه با حضور نماینده وزیر میراث فرهنگی آغاز بکار کرد.

فریدون فعالی مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور در مراسم ابلاغ احکام خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و افتتاح دفتر این انجمن در تکیه معاون الملک، اظهار کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی در کشور و مشکل اعتبارت برای نگهداری، مرمت و احیاء این آثار، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه خیرین زبان گویا و بازوی کمکی میراث‌فرهنگی هستند، عنوان کرد: خیرین برای حفاظت، مرمت و احیاء آثار تاریخی از محل مسئولیت‌های اجتماعی که جزو مالیات آنها نیز محسوب می‌شود، می‌توانند به این بخش کمک کنند.

فعالی گفت: قطعاً تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام مهم برای حفاظت از تاریخ و فرهنگ و آثار ارزشمند تاریخی کشور است.

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰ نفر از خیرین میراث‌فرهنگی در سطح کشور به ما کمک می‌کنند.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و ایلام که آسیب دیده از سیل بودند با اعتبارات میراث‌فرهنگی و کمک خیرین توانستیم عملیات اجرایی را شروع کنیم. در استان‌هایی مثل قزوین و اصفهان نیز برخی از آثار تاریخی که نیازمند مرمت و احیاء بود، اکنون کار با مشارکت خیرین در دست انجام است.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اهمیت میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی به عنوان هویت تاریخی کشور و انتقال آن به آیندگان یک وظیفه بسیار سنگین است که بر عهده همه افراد جامعه است.

فرمانی افزود: تغییر نگاه ما و تاکید بر اینکه حفظ میراث‌فرهنگی یک اولویت است، امروز در کشور باید دنبال شود.

در این مراسم داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به مدت دو سال به عنوان رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha