• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071612202
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی فقیه در لرستان:

شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گیرد

شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گیرد

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی شامگاه یکشنبه ۱۵مهرماه در محفل شعر استانی جهاد واژه‌ها، که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غنی‌تر شده و بر محتوای آن افزوده و به جهت حکمت هم رشد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از این محفل گفت: مفاهیم ارزشمندی در اشعار امشب بود و با توجه به مسائل روز کشور و دنیا سروده شده بودند که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: موضوعاتی چون توجه به جهاد، ترغیب به شهادت، تمجید جمعه نصر و جوانانی که مزین به دین، علم و دانش و فناوری هستند، وطن‌دوستی و ایران‌دوستی، کودکان مظلوم غزه و سرزنش ظلم و ظالم در همگی این اشعار وجود داشت و جای تمجید دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: امید دادن و استمرار به جهاد و مقاومت همگی مفاهیم باارزشی هستند که باید تلاش کرد تا بین نسل جوان گسترش یابند و اگر این مفاهیم در قالب شعر بیایند تاثیرگذارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مومنان افرادی هستند که با خدا پیمان فداکاری با شهادت می‌بندند و بر میثاق خود صادقانه می‌ایستند، افزود: شهید سیدحسن نصرالله چون دیگر شهدا این‌گونه بود که راه را ادامه داد و از مسیر باز نایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مفاهیم ذهنی را اگر در قالب سخن بیان کنیم شگفتی است، اضافه کرد: شعر نیز قسمتی از این بیان است و بر اهمیت آن می‌افزاید.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: شعر، بیانی حاوی زیبایی و هنرمندانه است و یک رسانه تاثیرگذار می‌شود که کارآمدی مضاعفی دارد.

وی تصریح کرد: کارایی شاعر مضاعف است و وظیفه‌ای سنگین‌تر از بقیه مردم دارد چراکه این نعمت را خداوند به او عطا کرده پس باید در مسیر هدایت‌گری از آن استفاده کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تاکید کرد: اگر شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گرفت بر سطح شعر افزوده شده و می‌توان با آن مفاهیم را گسترش و ترویج داد که در برنامه امشب این مهم کاملا مشهود بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شعر در برنامه‌های مختلف گفت: این توانایی و بصیرت باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در نشست‌های مختلف به‌ویژه جلسات جوانان برای بیان مفاهیم ارزشی از آن‌ استفاده کرد.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت شعر و ادبیات فارسی گفت: شعر و ادبیات بهترین ابزار در مقابل جنگ شناختی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گفت: در عرصه جنگ سخت عزت ایرانیان و جهان اسلام چشم به عنایت، درایت و فرماندهی مقام معظم رهبری داشته و در عرصه جنگ نرم نیز  ایشان مقتدرترین و هوشمندترین رهبر جهان هستند.

روانشاد گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت شعر و ادبیات فارسی در عرصه جنگ رسانه‌ای با دشمنان، از اهمیت این میراث کم نظیر پرده برداشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها از اهمیت شعر و ادبیات فارسی و لزوم ترویج مؤثر آن در جهان سخن گفته‌اند و در طول سال‌های گوناگون این موضوع مورد تأکید ایشان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه یکی از بهترین ابزارهای مبارزه در جنگ شناختی شعر و ادبیات است، افزود: برگزاری محافل شعر را سنگری در مقابل استکبار جهانی با گلوله‌ای از جنس شعر و کلمات دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha