• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071612190
  • خبرنگار : 50975

توزیع پنل‌های خورشیدی؛ متناسب با جمعیت عشایری شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

توزیع پنل‌های خورشیدی؛ متناسب با جمعیت عشایری شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر ۴۷۰ پنل خورشیدی از اعتبارات ارزش افزوده استان خریداری و بین عشایر استان توزیع شد، گفت: در سال جاری نیز با همکاری شرکت توزیع برق و اداره بهسازی بالغ‌بر ۱۶۰۰ پنل خورشیدی تحویل و باتوجه به تناسب جمعیت عشایر در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

محمد محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص توزیع نهاده‌های دامی در بین عشایر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و خشکسالی‌های مکرر، عشایر در بحث تامین آذوقه و فقر مراتع استان خوزستان، نیاز مبرم به آذوقه و علوفه‌های دامی داشتند که در سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده دامی از طریق اتحادیه عشایری و یکی از کارخانه‌ها تولید و در اختیار عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال نیز ۱۵۰۰تن نهاده دامی را تولید و در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد، افزود: سال گذشته ۱۰۰۰ تن جو قراردادی در اختیار عشایر قرار گرفت که در سال جاری با توجه به اینکه عشایر نسبت به بازه زمانی توزیع جو قراردادی اعتراض داشتند، مقرر شد در بازه زمانی مناسب به آن‌ها ارائه شود.

وی در خصوص وضعیت خدماتی و رفاهی زندگی عشایری، گفت: نوع زندگی عشایر موجب شده از بسیاری از پارامترهای زندگی شهری،حداقل‌ها را نیز برخوردار نباشند، لذا توزیع پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

سال گذشته بالغ‌بر ۴۷۰ پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار گرفت

محمودی با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر  ۴۷۰ پنل خورشیدی از اعتبارات ارزش افزوده استان خریداری و بین عشایر استان توزیع شد، افزود: در سال جاری نیز با همکاری شرکت توزیع برق و اداره بهسازی امور عشایر بالغ‌بر ۱۶۰۰ پنل خورشیدی تحویل و باتوجه به تناسب جمعیت عشایر در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات زیادی برای اشتغال‌زایی به عشایر این استان تعلق گرفته است، بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله در اختیار عشایر قرار گرفته و با توجه به جمعیت عشایر، این تسهیلات بین آن‌ها تقسیم شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های عمرانی متعددی نیز در سال جاری برای عشایر انجام شد که می‌توان به تکمیل پایه‌های پل گزستان و احداث ایلراه پنبه‌کال اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha