• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071512048
  • خبرنگار : 50976

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

اقدامات ایران، معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت برهم‌ زده است

اقدامات ایران، معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت برهم‌ زده است

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه اقدامات ایران تمام معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت بر هم زده است، گفت: خطبه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) همچون چراغ روشنی برای راه جبهه مقاومت است.

رضا محمدیان امروز، ۱۵ مهرماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گرامیداشت یاد و نام سیدحسن نصرالله و همه شهدای مقاومت بیان کرد: خطبه‌ تاریخی نماز جمعه هفته گذشته به امامت مقام معظم رهبری(مدظله) در شرایط غبارآلود منطقه که ناشی از خشونت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و سکوت متقابل جهان عرب و غرب است همچون همیشه چراغ روشنی برای راه همیشه جاویدان مقاومت در برابر ظلم و گردن‌کشی مستکبران و صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: تدابیر و رهنمودهای همیشگی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) بار دیگر خط مقاومت را برای رویش‌های جدید انقلابی و مقاومت، یعنی همان میراث‌داران واقعی شهید حاج قاسم، شهید سیدحسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه ترسیم کرد تا همچون همیشه خواب را بر صهیونیست و حامیان مستکبرش آشفته کند. 

محمدیان از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای عملیات وعده صادق ۲ را که منجر به شکست کاخ شیشه‌ای و گنبد دروغین آهنین رژیم غاصب شد، قدردانی کرد و گفت: اقدام دولت در ارسال کمک‌های انسان دوستانه، به کشور دوست لبنان با سفر وزیر خارجه ایران و شکستن حصر لبنان قابل ستایش است. به اذعان کارشناسان بی‌طرف بین‌المللی این اقدامات ایران، کلیه معادلات سیاسی و نظامی را در منطقه را به نفع جبهه مقاومت بر هم زد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص آزاد راه شیراز ـ اصفهان و رفع مشکلات آن گفت: این آزادراه که در استان پهناور فارس از ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی رنج می‌برد، توانسته است بخشی زیادی از نیازهای استان را جبران کند و امیدوارم با تکمیل این پروژه در آینده نزدیک شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان فارس باشیم.

محمدیان بر ضرورت تسریع در تکمیل فاز نهایی این آزادراه و تسریع در اجرای قطعه ۸ تاکید کرد و گفت: تکمیل فاز نهایی این پروژه با توجه به استقبال صورت گرفته بیش از پیش احساس می‌شود به ویژه در مسیر ورودی شهر شیراز در منطقه گویم که همچنان وضعیت نابسامانی دارد و تردد در آن پرخطر ارزیابی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: از طرفی امکانات رفاهی در این آزادراه نیز همچنان در دسترس مسافران و خودروهای عبوری نیست و سرمایه‌گذار باید نسبت به تسریع در ایجاد امکانات رفاهی در آن متناسب با شأن مسافران تلاش کند. 

محمدیان تصریح کرد: با توجه به ثبت متعدد شکایات مردمی در سامانه ۱۳۷ و همچنین مشاهدات میدانی کارشناسان و بازرسان شورای اسلامی شهر شیراز و گلایه اعضای یاوران شورای شهر، موضوع تردد کامیون از این محور و ورود کامیون به شهر شیراز از طریق خروجی آزادراه به محور غرب شیراز حدفاصل بزرگراه آیت‌الله علوی تا بزرگراه دکتر حسابی و حد فاصل شهرک گلستان تا تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد است. 

وی افزود: از آنجا که قانون تردد هرگونه کامیون و کامیونت را در معابر شهری ممنوع کرده است اما به هنگام افتتاح آزادراه و در راستای رفاه کامیون‌داران، به استناد مصوبه شورای ترافیک استان فارس و به درخواست پلیس راهور استان، با موافقت استاندار به مدت ۲ ماه یعنی تا پایان تیرماه ۱۴۰۳، به صورت آزمایشی برای تردد کامیون در این محور شهری مجوز موقتی صادر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مهلت این مجوز بیش از ۷۵ روز بود که پایان یافته است اما همچنان شاهد تردد سیل کامیون و کامیونت‌ها در این مسیر هستیم. در این مدت نه تنها فاز نهایی آزاد راه شیراز ـ اصفهان تکمیل نشده است بلکه پس از پایان مهلت مجوز موقت تردد کامیون، همچنان کامیون‌ها آزادانه در این محور شهری تردد می‌کنند. 

محمدیان افزود: از آن‌جا که شیراز تنها کلان‌شهر سبز کشور محسوب می‌شود و امسال نیز به عنوان پایتخت محیط زیست کشور معرفی شده است، تردد کامیون آن‌هم در محورهای مهم غرب شهر به افزایش آلودگی هوا در مسیر بادخیز شهری منجر شده و آلودگی ناشی از سوخت خودروهای سنگین در محور غرب شیراز، تهدید جدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: از دیگر سو همزمان با مهرماه، فصل بازگشایی مدارس و تردد خودروهای سرویس مدارس دانش‌آموزان ساکن غرب شیراز و شهرک‌های هم‌جوار همچون صدرا، گلستان، بهشتی، بزین، گویم، قلات، قصر قمشه و غیره، این نگرانی را در شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده که تردد کامیون در این محور منجر به بروز حوادث خطرناک سوانح تلخ رانندگی می‌شود که جبران آن امکان‌پذیر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه محور غرب شیراز، مسیر طبیعت‌گردی شهروندان شیرازی به ویژه در تعطیلات آخر هفته و ایام تعطیلات نیز محسوب می‌شود، تصریح کرد: همگان شاهد ترافیک سنگین این مسیر از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه هر هفته هستند. لذا تردد به طور متوسط ۲ هزار دستگاه کامیون و خودروی سنگین در هر ۲۴ ساعت، با حجم ترافیکی که در انتهای هر هفته در این محور شکل می‌گیرد، ریسک خطر و بروز هرگونه سانحه رانندگی را به شدت افزایش می‌دهد. 

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز بر این نکته واقف است که صنعت حمل و نقل از زیرساخت‌های مهم توسعه و رونق اقتصادی است اما یک لحظه تصور کنید کامیونی حامل مواد قابل اشتعال بر اثر بی‌احتیاطی به آتش کشیده شود، چه کسی پاسخگوی تلفات انسانی ناشی از این حادثه سهمگین خواهد بود؟ خودروهای امدادی و آتش‌نشان چگونه از میان خیل کامیون و کامیونت حامل بارهای سنگین خود را به محل حادثه برسانند؟ چند نفر جان خود را از دست خواهند داد؟ اگر سرویس مدرسه‌ای در آن میان باشد حتی فکر آن هم دردناک و زجرآور است.

محمدیان افزود: انتظار می‌رود که نمایندگان وزرات راه و شهرسازی در استان و دستگاه‌های مسئول به ویژه پلیس راهور بر اساس قوانین جاری کشور مانع از ورود هرگونه کامیون به معابر شهری شیراز شوند. تردد کامیون در این محور شهری که از آزادراه وارد شهر شیراز می‌شوند، ریسک بروز حوادث رانندگی خطرآفرین را به شدت افزایش داده و بر دامنه آلودگی هوا ناشی از تردد کامیون و سوخت گازوییل در شیراز افزوده و ترافیک شهری را در محور غرب به ویژه در تعطیلات آخر هفته تحت تأثیر قرار می‌دهند. لذا تعلل‌کنندگان در اصلاح وضع موجود، در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مقصر خواهند بود. 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز از نمایندگان وزرات راه و شهرسازی در استان و همچنین پلیس راهور و شهردار شیراز درخواست کرد تا کام شهروندان از افتتاح این پروژه ملی آزادراه شیراز ـ اصفهان تلخ نشده است، برابر قوانین و مقررات جاری کشور، با توجه به اینکه مهلت ۲ ماهه مصوبه شورای ترافیک استان فارس بیش از ۷۵ روز است به پایان رسیده است، مانع از ورود هرگونه کامیون و خودروی سنگین در محور غرب به ویژه در محور بزرگراه آیت‌الله علوی و بزرگراه دکتر حسابی حد فاصل شهرک گلستان تا تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد شوند.

وی تأکید کرد: تعلل در این خصوص بازی با جان شهروندان است و دستگاه‌های بازرسی و قضایی نیز جا دارد در راستای جلوگیری از ترک فعل مدیران مربوطه، نسبت به جلوگیری از تردد کامیون در این محور توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha