• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403071511998
  • خبرنگار : 30057

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

در شرایط کنونی کشور به توسعه نیاز دارد

در شرایط کنونی کشور به توسعه نیاز دارد

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه عده‌ای اهتمام دارند که ما موفق نشویم گفت: در چنین شرایطی کشور نیاز به توسعه دارد و استفاده از ظرفیت‌های موجود حداقل کاری است که در این زمینه می‌توان انجام داد.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا رهایی در نشست آخرین دستاوردها و پروژه‌ها در حوزه ماهواره که به مناسبت هفته جهانی فضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، صنعت فضایی را یکی از صنایع مهم برای کشورها دانست و افزود: هر کشوری که این صنعت را در اختیار داشته باشد موفقیت‌هایی را برای کشور خود کسب می‌کند.

وی افزود: ایران از سال ۸۴ که سازمان فضایی تاسیس شد با شیب تندی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. شاید در کشورهای دیگر سال‌ها زمان نیاز بود تا توسعه فناوری صورت بگیرد و ماهواره‌ای ساخته شود ولی با توجه به علاقه‌مندی جوانان و هنر مدیریت یک شبه راه طولانی طی شد و در سال‌های اخیر ماهواره‌هایی ساخته و پرتاب شد.

رهایی حمل و نقل و پیش‌بینی آب و هوا و پزشکی را از زمینه‌های بهره مندی از فناوری فضایی عنوان کرد و ادامه داد: از اولین تلاش برای پرتاب سفینه آپولو، پای انسان به فضا باز شد و تاکنون اتفاقات خوبی را رقم زده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه در توسعه علوم فضایی، دانشکده هوافضا این دانشگاه را اولین دانشکده کشور در این حوزه ذکر و خاطرنشان کرد: این دانشکده حدود ۱۳۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی و ۱۱۰۰ نفر در مقاطع ارشد و دکتری دارد ضمن آنکه رشته‌های جدیدی را تعریف کرده که از جمله آنها می‌توان به رشته‌های فناوری ماهواره و مهندسی فضا اشاره کرد.

رهایی با اشاره به حضور فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مراکز تحقیقاتی صنعت فضایی ادامه داد: در دهه ۸۰ پروژه کلان ماهواره AUT SAT در این دانشگاه اجرایی شد و این پروژه پایه اجرای سایر پروژه‌های فضایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عده‌ای اهتمام دارند که ما موفق نشویم گفت: در چنین شرایطی کشور نیاز به توسعه دارد و استفاده از ظرفیت‌های موجود حداقل کاری است که در این زمینه می‌توان انجام داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha