• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071511973
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند درگذشت

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند درگذشت

ایسنا/خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی‌نژاد (عارفی) از علمای برجسته خراسان جنوبی و مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند درگذشت.

مراسم وداع با این عالم ربانی ساعت ۱۹ امروز در حوزه علمیه سفیران هدایت واقع در خیابان شهید مطهری و روز دوشنبه ساعت ۱۹ در هیئت ابوالفضلی (مصلی قدیم) بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عارفی‌نژاد امروز (یکشنبه) در سن ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و مراسم تشییع پیکر این روحانی فاضل و مجاهد روز سه شنبه ۱۷ مهر ماه بعد از نماز ظهر و عصر از هیئت ابوالفضلی به سمت بهشت متقین بیرجند برگزار می‌شود.

وی و پدر روحانی‌اش، آیت‌الله حاج شیخ جواد عارفی‌ را باید از پایه‌گذاران مقابله با ظلم و جور رژیم شاه در جنوب خراسان دانست که بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند را برعهده داشت.

این عالم فرهیخته متولد سال ۱۳۱۵ در بیرجند بود که دبستان و دبیرستان را در همین شهر گذراند و بعد وارد حوزه علمیه معصومیه شد. مدتی را در حوزه علمیه در محضر پدر تلمذ کرد، بعد از آن به حوزه علمیه قم رفت و تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بود.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی یک سال پیش از ۲۲ بهمن ۵۷ به بیرجند برگشت و با سخنرانی‌ها و افشاگری علیه شاه، از طلایه‌داران راهپیمایی‌های ضد طاغوت تا لحظه شیرین پیروزی انقلاب اسلامی در این دیار بود.

وی به مدت سه ماه مسئولیت کمیته انقلاب بیرجند را عهده‌دار شد و بعد از آن به جایگاه اصلی خود که همان تدریس در حوزه‌های علمیه بود، برگشت.

استاندار و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه، درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی آمده است: ارتحال آیت الله صدرالدین عارفی نژاد (عارفی) قدس الله نفسه الزکیه، موجب تاسف و تالم شد.

اینجانب درگذشت آن روحانی فاضل، عالم مجاهد و مبارز انقلابی را که همواره منشأ خدمات فراوان بوده و با بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند، عمر با برکت خویش را در راه تبیین احکام الهی و تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی سپری کرد و با رویی گشاده، اخلاق حسنه، تواضع مثال زدنی، ملجأ و پناه مردم شریف بیرجند به شمار می‌رفت، به مردم عزیز و شریف خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند، خانواده محترم و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از ذات اقدس ربوبی، برای آن مرحوم رحمت و غفران خاصه و برای بازماندگان محترم شان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha