• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071511916
  • خبرنگار : 50976

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

اقامه نماز در مدارس نیازمند حمایت معنوی سایر دستگاه‌ها است

اقامه نماز در مدارس نیازمند حمایت معنوی سایر دستگاه‌ها است

ایسنا/فارس مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به تنهایی نمی‌توان کار اقامه نماز را در مدارس به پیش برد، اظهار کرد: نیازمند حمایت معنوی سایر دستگاه‌ها در این زمینه هستیم.

میکائیل باقری امروز، ۱۵ مهرماه در جلسه شورای اقامه نماز استان فارس، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: در راستای ارتقای سطح اقامه نماز در مدارس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توان کار اقامه نماز را به پیش برد، گفت: نیازمند حمایت همه جانبه سایر دستگاه‌ها به ویژه حمایت معنوی آن‌ها هستیم، لذا تاکیدات وزیر آموزش و پرورش، حضور ائمه جمعه، فرمانداران، روسای ادارات در نماز جماعت دانش‌آموزان می‌تواند بسیار موثر و تأثیرگذار باشد.

باقری با تصریح اینکه اگر قرار باشد فرزندان ما اهل نماز شوند همه مسئولان باید در اقامه نماز مدارس تلاش کنند لذا همه تکلیف داریم شرایط نماز را برای همه افراد مهیا کنیم، ادامه داد: مدیران مدارس موظف به فراهم کردن شرایط اقامه نماز در مدارس هستند تا دانش‌آموزان به خصوص نوبت عصر بتوانند نمازشان را اقامه کنند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، تشویق دانش‌آموزان به نماز را امری ضروری دانست و گفت: بهترین روش ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان حضور مدیر، کادر اجرایی و معلمان در صف نماز جماعت دانش‌آموزان است.

باقری با اشاره به فعالیت یاوران نماز در کشور اظهار کرد: با تأکید وزیر آموزش و پرورش، ارائه دوره‌هایی با موضوع نماز ویژه اولیای دانش‌آموزان و توانمندسازی معلمان در دستور کار همه معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

استمرار طرح «مدرسه، مسجد و منزل» در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار کرد: استان فارس اقامه نماز در مدارس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، لذا با بهره‌مندی از تجارب روحانیون تلاش خواهیم کرد برگ زرینی در حوزه نماز در تاریخ آموزش و پرورش به جا بگذاریم.

فرشید قاسمی با اشاره به برگزاری زنگ نماز در روزهای آغازین سال تحصیلی در مدارس سراسر استان، تصریح کرد: در ابتدای سال جدید تحصیلی، پویشی با عنوان «اولین نماز جماعت» را ویژه دانش‌آموزان برگزار کردیم تا دانش‌آموزان آثار خود را ارسال و نفرات برگزیده نیز در سطح استان معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه استمرار طرح «مدرسه، مسجد و منزل» در سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نمازخانه در مدارس استان داریم و ۱۱۹ نماز خانه نیز در مدارس در حال احداث هستند.

۱۸۰۰ روحانی در مدارس استان فارس به اقامه نماز پرداخته‌اند

رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس نیز در این نشست با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های سراسری نماز تصریح کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) تعداد ۲۹ اجلاسیه سراسری نماز در استان برگزار کردیم.

سید حسین ذوالانوار ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ روحانی در استان فارس با هزینه شخصی خود به مدارس استان رفته و به اقامه نماز پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: در منشور ستاد اقامه نماز ۲۵ تکلیف برای وزارت آموزش و پرورش و ۲۵ تکلیف نیز برای مدارس و ۱۰ وظیفه نیز بر عهده ستاد استانی اقامه نماز گذاشته شده است.

موضوع نماز با انگیزه مضاعف دنبال شود

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز نیز در این جلسه افزود: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن نماز در مدارس، مثلث مدرسه، مسجد و منزل باید بیش از پیش تقویت شود و آموزش و پرورش همچون گذشته با انگیزه بیش از پیش موضوع نماز مدارس را دنبال کنند.

حمیدرضا گرامی تصریح کرد: شبکه رابطین را در ستاد نماز جمعه شیراز تعریف و تعداد یک‌هزار نفر از آموزش و پرورش را عضو این شبکه اقامه نماز کردیم تا در سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، شهید محراب، با برگزاری همایش گامی در اقامه نماز برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha