• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071511883
  • خبرنگار : 50649

رئیس پلیس استان اعلام کرد:

طرد بیش از ۳۳ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در فارس‌/ ۱۱ تن مواد مخدر کشف شد

طرد بیش از ۳۳ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در فارس‌/ ۱۱ تن مواد مخدر کشف شد

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی فارس در تشریح عملکرد امسال پلیس این استان از طرد ۳۳ هزار و ۴۱۸ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در این استان و همچنین کشف بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی امروز، ۱۵ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی به ارائه گزارشی از کشفیات اخیر پلیس فارس طی امسال پرداخت و گفت: امسال بناست که ۲ میلیون اتباع بیگانه غیرمجاز را از کشور طرد کنیم که در استان فارس طی ۶ ماهه گذشته تا به امروز ۳۳ هزار و ۴۱۸ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز را طرد کردیم و امیدواریم تا پایان سال درصد باقی مانده سهمیه استان را در این زمینه محقق کنیم.

وی همچنین از کشف بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کالاهای قاچاق طی امسال در استان خبر داد و افزود: در بحث مواد مخدر نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف کردیم و ۹ هزار و ۳۹۵ نفر هم در این رابطه اعم از خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و واردکنندگان مواد مخدر را دستگیر کردیم.

حبیبی، جمع‌آوری ۵ هزار و ۵۹۱ نفر از معتادان متجاهر در سطح استان طی امسال را از دیگر اقدامات انجام شده پلیس فارس برشمرد و گفت: در فضای مجازی همیشه افرادی هستند که اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از این فضا می‌کنند به عنوان مثال فردی را دستگیر کردیم که منازل مبله‌ای که در فضای مجازی تبلیغ آن‌ها قرار داشت را اجاره کرده و اموال این منازل را سرقت می‌کرد.

رئیس پلیس فارس همچنین نسبت به ارتباطات عاطفی که در فضای مجازی برقرار شده و گاهی اوقات به سوءاستفاده ختم می‌شود نیز هشدار داد و افزود: کشفیات پلیس فتا در استان فارس طی امسال نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بر ضرورت هوشیاری مردم در مقابل انواع ترفندهای سارقان تأکید کرد و افزود: در بحث سرقت همیشه دغدغه اموال سرقتی برای صاحبان آن‌ها مطرح نیست بلکه اثرات سوء روحی که در اذهان آنان باقی می‌ماند بیشتر است، لذا عموم مردم باید هوشیاری بیشتری نسبت به ترفندهای سارقان داشته باشند.

حبیبی از متلاشی کردن ۵۰ باند سارقان طی ۶ ماهه اخیر در استان فارس خبر داد و گفت: طی همین مدت ۵ هزار و ۴۵۱ سارق دستگیر کردیم و ۱۴ هزار و ۳۸۱ فقره اموال سرقتی را به صاحبانشان بازگرداندیم.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه بر ضرورت توجه قانون‌گذاری به وضع قوانین بازدارنده برای سارقان به خصوص سارقان سابقه‌دار تأکید کرد و گفت: سارقی اخیراً دستگیر کردیم که تاکنون ۱۵ مرتبه دستگیر شده است یا سارق سابقه دیگری ۲۵ اسفندماه سال گذشته از زندان آزاد شده و ۳ ماه بعد باز هم به جرم سرقت دستگیر شد، لذا قوانین ما باید بازدارنده باشند تا سارقان را طوری تنبیه کند که دیگر به کار سرقت بازنگردند.

وی همچنین از رانندگان خواست تا هم برای جان خود هم عزیزانشان اهمیت قائل بوده و در رانندگی دقت کنند، گفت: اخیراً کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که یک خانم در سمت راست خودرویش نشسته و با پا فرمان را گرفته و رانندگی می‌کند که این فرد هم دستگیر شد.

حبیبی از کاهش ۱۷ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری و ۱۶ درصدی برون شهری در استان طی امسال خبر داد و گفت: همچنین امسال به ۳۶ هزار نفر از مردم استان در رابطه با مسائل اجتماعی مشاوره دادیم.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه شعار امسال هفته ناجا، «پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار» انتخاب شده است، افزود: امروزه هم نوع سرقت هم نوع آسیب‌ها مقداری پیچیده شده است و لازم است که پلیس هوشیارتر بوده و مردم هم قانونمداری را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha