• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071511777
  • خبرنگار : 50225

رئیس اورژانس کشور عنوان کرد

لزوم توسعه پایگاه‌های اورژانس و تامین آمبولانس در جنوب غرب خوزستان

لزوم توسعه پایگاه‌های اورژانس و تامین آمبولانس در جنوب غرب خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس اورژانس کشور بر لزوم توسعه پایگاه‌های اورژانس و تامین آمبولانس در جنوب غرب خوزستان تاکید کرد.

دکتر جعفر میعادفر در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز (۱۵ مهرماه) انجام شد، با اشاره به وقوع ۶۶ تصادف در جاده قفاص آبادان اظهار کرد: متاسفانه در این حوادث جاده‌ای ۱۱۸ نفر مصدوم و ۹ نفر کشته شدند. امروز با حضور نماینده آبادان از این محور بازدید کردیم تا ببینیم چه کارهایی مورد نیاز است. البته باید توجه شود فوریت‌های پزشکی بعد از حادثه ورود پیدا می‌کند و ابتدا باید زیرساخت‌های لازم در این محور ایجاد شود که یکی از این کارها، توسعه و استاندارد کردن جاده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین باید فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌ها انجام شود تا مردم متوجه شوند که چگونه باید رانندگی کنند تا دچار حوادث نشوند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه چالش‌هایی در حوزه فوریت‌های پزشکی وجود دارد، گفت: بحث فرسودگی آمبولانس‌ها و توسعه نیافتن پایگاه‌های اورژانس برخی از این چالش‌ها هستند؛ مقرر شد نوسازی و اورهال کردن آمبولانس‌ها، توسعه پایگاه‌های اورژانس و تامین نیروی انسانی در اولویت قرار بگیرد. برای رفع کمبود نیروی انسانی مجوزهای مورد نیاز پیش‌بینی شده است. همچنین باید این رشته در جنوب غرب خوزستان راه‌اندازی یا توسعه داده شود تا نیروهای بومی جذب و از خروج نیرو جلوگیری شود و نیرو ماندگاری داشته باشد.

میعادفر عنوان کرد: آمبولانس‌ها وسیله اصلی فوریت‌های پزشکی هستند و در کوتاه مدت باید به بازسازی آن‌ها بپردازیم. در جلسه‌ای که با منطقه آزاد اروند داشتیم مقرر شد کمک‌هایی در این زمینه داشته باشند. در تامین آمبولانس نیز تفاهم‌نامه‌هایی با منطقه آزاد اروند داشتیم که امیدواریم این کار تسریع یابد زیرا موضوع تامین آمبولانس جدی است. با توجه به وجود منطقه آزاد اروند، سرعت دسترسی و تامین آمبولانس نسبت به مرکز کشور آسان‌تر است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha