• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071511746
  • خبرنگار : 50981

معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی یزد:

کتابخانه‌ها دیگر تنها قرائتخانه نیستند

کتابخانه‌ها دیگر تنها قرائتخانه نیستند

ایسنا/یزد معاون امور توسعه کتابخانه‌های عمومی استان یزد از تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های استان خبر داد.

«حامد عطارها» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به حوزه فعالیتی که در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته، این مراکز دیگر تنها محلی برای امانت و قرائت کتاب نیستند بلکه به مراکز فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی نقش‌ها و اهداف متنوعی دارند که یکی از مهمترین آنها، نقش اجتماعی است.

این مسئول با اشاره به نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، بیان کرد: در راستای ارزش نهادن به مقوله کتاب و کتابخوانی و همچنین افزایش سطح سواد و اطلاعات عمومی دانش آموزان، اجرای طرح زنگ مطالعه در مدارس تاثیر بسزایی در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی ادامه داد: تولید مقالات دانش آموزی، تحقیقات، زنگ انشاء با موضوعات تحقیقی و مصاحبه های مختلف در زمینه های فرهنگی، هنری و اجتماعی می تواند کمک خوبی برای تشویق دانش آموزان به سمت کتابخانه‌ها برای انجام فعالیت‌های بیشتر باشد.

عطارها با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان آذرماه در استان، تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب‌محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه از اهداف این دوره از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی افزود:این جشنواره شامل رشته‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب و چهارگزینه‌ای است و علاقه‌مندان می‌توانند متناسب با گروه‌های سنی خود کتاب و رشته مورد نظر را انتخاب و در جشنواره شرکت کنند.

معاون امور توسعه کتابخانه‌های عمومی استان ضمن بیان اینکه جلسات نقد و بررسی آثار نویسندگان یزدی در کتابخانه مرکزی استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: هر ماه یکی از کتاب‌های نویسندگان یزدی در حوزه‌های مختلف به نقد و بررسی گذاشته می‌شود که هدف از برگزاری این نشست‌ها نیز استفاده از تجارب و نظرات آنها در حوزه نویسندگی است.

عطارها در پایان یادآور شد: در گالری کتابخانه مرکزی شهر هم در حوزه‌های هنری و فرهنگی به معرفی آثار هنرمندان هنرهای تجسمی پرداخته می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha