• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071511464
  • خبرنگار : 50034

مدیر منابع آب شهرستان خبر داد

انسداد ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در اسدآباد از ابتدای امسال

انسداد ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در اسدآباد از ابتدای امسال

ایسنا/همدان مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شهرستان اسداباد ۱۷حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

مجید رکنیان یکشنبه ۱۵ مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان اسدآباد به‌روز شده است و به محض صدور حکم قضایی مسدود می‌شود، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳ تاکنون در شهرستان اسدباد ۲۹۷ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

وی افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش از۱۳میلیون و ۴۴۸ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است .

رکنیان، مجموع طول انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در شهرستان را ۹ کیلومتر و ۶۰۰  متر دانست و افزود: در حال حاضر شش پرونده چاه غیرمجاز در جریان رسیدگی در محاکم قضایی شهرستان وجود دارد که به محض صدور حکم قضایی با اخطار به مالک چاه، نسبت به انسداد آن اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی کارگروه سازگاری با کم‌آبی مقرر شده است در شهرستان اسداباد تا پایان سال‌جاری  ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود که از ابتدای سال تاکنون ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز، بیش از برنامه ابلاغی مسدود شده که با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بیش ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

رکنیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون از حفر سه حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان جلوگیری شده است، گفت: گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی بر دشت‌های شهرستان نظارت دارند.

مدیر منابع شهرستان اسدآباد ضمن درخواست از مردم عزیز شهرستان در راستای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی، اظهارکرد: شماره تلفن ۳۱۵۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در راستای حفر چاه غیرمجاز، بهره‌برداری بیش از پروانه از چاه، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و در کل تخلفات حوزه آب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha