• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071511309
  • خبرنگار : 71129

پایان دوره فعالیت سفیر روسیه در آمریکا در بحبوحه تنش‌ها

پایان دوره فعالیت سفیر روسیه در آمریکا در بحبوحه تنش‌ها

وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد مدت فعالیت «آناتولی آنتونوف» به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به پایان رسیده و این دیپلمات در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین ۲ ابرقدرت هسته‌ای به مسکو بازمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه کوتاهی که توسط خبرگزاری‌های روسی منتشر شد، اعلام کرد: «آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به خدمت خود در واشنگتن پایان داده و راهی مسکو شده است.»

این وزارتخانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده و تاکنون جانشینی برای وی معرفی نشده است.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، آنتونوف قبلا به خبرنگاران گفته بود که چگونه کار کردن در ایالات متحده برای دیپلمات‌های روسی سخت‌تر شده زیرا روابط دوجانبه در حال فروپاشی است.

او همین چند روز پیش نیز گفته بود، وی و همکارانش در معرض «تهدید خشونت فیزیکی» قرار گرفته‌اند.

آنتونوف در اوت ۲۰۱۷ به عنوان سفیر روسیه در آمریکا انتخاب شد، زمانی که روابط بین طرفین از قبل به دلیل ادعاهایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به وخامت رفته بود. مسکو این ادعاها را رد کرده و سیاستمداران در واشنگتن را به ایجاد ترس و تلاش‌های عمدی برای تهمت زدن به روسیه متهم کرد.

از سوی دیگر روابط دوجانبه پس از آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ رو به افول گذاشت و برخی ناظران نگران بودند که تنش بین مسکو و واشنگتن به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود.

آمریکا و روسیه در سال‌های اخیر بارها دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷، ایالات متحده دستور تعطیلی کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و همچنین توقف فعالیت‌های نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن و نیویورک را صادر کرد. مسکو در پاسخ خواستار بسته شدن کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ شد. در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده فعالیت دو کنسولگری خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha