• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071410779
  • خبرنگار : 30147

 فرمانده انتظامی شهرستان درگز مطرح کرد

پیچیده شدن جرائم و لزوم هوشمند شدن پلیس

پیچیده شدن جرائم و لزوم هوشمند شدن پلیس

ایسنا/خراسان رضوی  فرمانده انتظامی شهرستان درگز گفت: پیچیده شدن جرائم، ضرورت افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مردم و لزوم هوشمند شدن پلیس را در پی دارد.

سرهنگ محمد عباس زاده ۱۴ مهر ماه، در جمع مردم این شهرستان با گرامیداشت هفته فراجا گفت: در طول تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی هرگاه اندکی از راه و مکتب شهدا و امام فاصله گرفته‌ایم و نگاه خود را به خارج از مرزهای کشور معطوف داشتیم سیلی خورده‌ایم و از سویی هر کجا مقاومت، پایداری و اتکاء به توان داخلی را در دستور کار قرار دادیم طعم شیرین پیروزی را چشیده‌ایم.

وی افزود: بر اساس تجربیات به دست آمده هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه‌های مقاومت و پایداری است و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر بیشتر از تسلیم شدن است.

فرمانده انتظامی شهرستان درگز با بیان اینکه در تبیین شعار امسال هفته فراجا محور اتکاء و نقطه پیوند جامعه بشری قانون است، خاطرنشان کرد: تنظیم رفتارهای اعضاء جامعه و ایجاد نظم و برقراری عدالت و فراهم کردن زمینه‌های تکامل زندگی بشری از کارکردهای قانون است.

وی قانون‌مداری مردم را ضامن پیشرفت و اعتلای جامعه دانست و گفت: امنیت از مهم‌ترین خواسته‌های هر جامعه بشری است و کشوری که امنیت نداشته باشد در هیچ زمینه‌ای از جمله صنعت، علم و اقتصاد و... نمی‌تواند پیشرفتی داشته باشد.

سرهنگ عباس زاده با تأکید بر اینکه هرگونه پیشرفتی در سایه امنیت شکوفا می‌شود، اظهار کرد: وظیفه اصلی فراجا حفظ ارزش‌ها و راز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران پایبندی به اصول و ارزش‌ها است.

وی افزود: امروزه کشور جمهوری اسلامی ایران جزو امن‌ترین کشورهای جهان است و این اقتدار و امنیت نیز نتیجه ایثارگری، رشادت و شهادت فرزندان این مرزو بوم است.

فرمانده انتظامی شهرستان درگز ادامه داد: پلیس در همه شئونات زندگی با مردم در ارتباط است، از نقطه صفر مرزی گرفته تا عمق کشور پلیس در هر کار و مسئولیتی به نحوی نقش دارد و آن را به خوبی ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: بدون شک موفقیت نیروی انتظامی در گرو مشارکت و حمایت تمامی ارگان‌ها و مردم است. نقش مردم در ایجاد و دوام امنیت یک اصل مهم و راهبردی است.

سرهنگ عباس زاده اظهار کرد: در طول سال نیروهای انتظامی علاوه بر مأموریت‌های روزمره‌شان بیش از ۸۵ مناسبت مختلف را پوشش انتظامی می‌دهند.

وی گفت: فراجا به عنوان رکن رکین امنیت کشور با هرگونه ناهنجاری و جرائم مشهود برابر قانون به شدت برخورد می‌کند و تسلیم هیچ گونه جوسازی رسانه‌ای هم نخواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان درگز امنیت شهروندان را خط قرمز دانست و اظهار کرد: امروز دشمن با به راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی در صدد تغییر محاسبات ذهنی مسئولان و مردم و جابجایی ارزش‌ها به جای منکر است.

وی گفت: گرچه دشمن با هر بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به کشور و انقلاب است اما پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که با خون هزاران شهید بر فراز این مرز و بوم برافراشته شده امنیت و اقتدار را برای هم وطنانمان به ارمغان آورده است.

کاهش ۷ درصدی وقوع سرقت

همچنین سرهنگ حسن مشهدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر با تبریک هفته فراجا از کاهش ۷ درصدی وقوع سرقت در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امسال هفته فراجا با شعار «پلیس هوشمند مردم قانون‌مدار» نام‌گذاری شده است، به همکاران توصیه و تأکید داشته‌ایم که از شیوه‌های نوین اطلاعاتی و کنترلی و روش‌های علمی و تخصصی در مسائل تأمین نظم و امنیت و اجرای مأموریت‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پیگیری اجرای سیستم یکپارچه مانیتورینگ شهری با پوشش تمامی نقاط مدنظر پلیس و جامعه اطلاعاتی، تقویت حفاظت فیزیکی بقاع متبرکه، اجرای طرح‌های پیشگیرانه و برنامه‌ریزی شده در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اجرای طرح‌های روزانه برای برخورد با مجرمین و ناامن کنندگان فضای عمومی جامعه و... از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای ارتقاء امنیت بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر همچنین از حضور به موقع نیروهای انتظامی در صحنه‌های جرم و پاسخ دهی به موقع به تماس امدادخواهان، تأمین نظم و امنیت اماکن مسکونی و تفریحی به خصوص کمپ‌های زلزله‌زدگان، اجرای ۱۵۰۹ طرح انتظامی و ترافیکی در طی سال، پوشش مراسم‌ ملی و مذهبی و تأمین نظم و امنیت عمومی شهرستان در حوزه سرزمینی، افزایش کشف سرقت‌ها، افزایش دستگیری سارقین، معتادین و خرده‌فروشان، پلمب اماکن و منازل خرده‌فروشان، اجرای ۱۵۵ مورد طرح پاک‌سازی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، اجرای ۱۸۶ مورد عملیات ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی و... خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha