• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071410778
  • خبرنگار : 50081

یک هنرمند:

نمایشگاه «غزه در خون» ادای دین به مردم فلسطین است

نمایشگاه «غزه در خون» ادای دین به مردم فلسطین است

ایسنا/خراسان رضوی یک هنرمند نقاش گفت: من به عنوان یک هنرمند ایرانی بر خود وظیفه دانستم که در مقابل قضایای غزه و آن نسل‌کشی که به وقوع می‌پیوندد و سکوت مجامع که مدافع حقوق انسان‌ها هستند را در پی دارد، ادای دین کنم.

نمایشگاه «غزه در خون» ادای دین به مردم فلسطین است

محسن توسلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایشگاه آثار نقاشی خط «غزه در خون» اظهار کرد: حدود ۶ الی ۷ ماه مشغول بررسی و مطالعه این موضوع بودم تا تصاویر، منابع و مطالب مورد نیاز را به دست آورم و فعالیت خود را آغاز کنم. سرانجام این تحقیق و بررسی ۳۵ اثر شد که در ابعاد و تکنیک‌های مختلف مانند رنگ روغن، اکرولیک، ورق طلا و ... آثار خود را نیز تکمیل کردم.

این هنرمند تصریح کرد: برای اینکه آثار به خوبی دیده شود با چند نگارخانه صحبت کردم که در نهایت حدود ۲۰ اثر را در نگارخانه موزه رضوی در معرض نمایش قرار دادم و با توجه به محدودیتی که این مکان داشت، امکان نمایش تمامی آثار میسر نبود.

وی با بیان اینکه تمامی دغدغه و علاقه من این است که آثار به خوبی دیده شود، عنوان کرد: امتیاز بسیار بزرگ موزه رضوی در این است که بازدیدهای مردمی از موزه حرم مطهر و آستان قدس رضوی بسیار زیاد است. همچنین این هدف را دارم که آثار را به صورت تخصصی در نگارخانه‌های سطح شهر و حتی دیگر شهرها در معرض دید عموم قرار دهم.

توسلی در خصوص عنوان نمایشگاه، خاطرنشان کرد: با توجه به وقایعی که در آن منطقه رخ می‌دهد و مواردی که از قاب شبکه‌ها و فضاهای مجازی مشاهده می‌کنیم؛ نوعی کشتار جمعی و سرازیرشدن خون از زیر جنازه‌ها است که باعث شد تا من به عنوان هنرمند و با استفاده از رنگ و دیگر امکانات آثار خود را با تم رنگی قرمز کار کنم. بنابراین قالب رنگ‌هایی که وجود دارد قرمز است واین امر دلیل بر انتخاب عنوان نمایشگاه نیز شد.

وی بیان کرد: با توجه به هزینه و تلاشی که برای خلق این آثار انجام دادم، تنها دل مشغولی من این است که آثارم از سوی کارشناسان و عموم افراد دیده شود، چراکه من آن‌ها را وقف دیدن کردم.

این هنرمند اظهار کرد: اقدامی که برای این نمایشگاه صورت گرفت این بود که در کنار هر کدام از آثار عکسی را مرتبط با همان اثر در سایزهای ۳۵ در ۵۰ قرار دادیم تا تاثیرگذاری و مفهوم اثر در مخاطب ایجاد شود و درک بهتری از آن فجایع برای مخاطب به وجود آید.

توسلی ادامه داد: نمایشگاه آثار نقاشی خط «غزه در خون» تا ۱۴ مهرماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر میزبان عموم بازدیدکنندگان در نگارخانه موزه رضوی نیز خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha