• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071410627
  • خبرنگار : 50042

آیت‌الله فلاحتی:

گیلان عزیز ما نیازمند خدمات فراوان است

گیلان عزیز ما نیازمند خدمات فراوان است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان عزیز ما نیازمند خدمات فراوان است، گفت: نظام اسلامی خدمات فراوانی ارائه کرده، نباید همیشه کاستی‌ها و سیاهی‌ها را گفت، در عین حال نباید دیدن نواقص و توجه به چالش‌ها ما را از خدمات نظام اسلامی باز دارد، ولی در گیلان در تراز مردم ما کار نشده، بی‌انصافی نمی‌کنیم اما در تراز مردم گیلان اقداماتی که باید، انجام نشده است.

آیت‌الله فلاحتی امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان که با حضور اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در حال برگزاری است، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: خدا را شاکریم در کشوری به سر می‌بریم که توانسته بسیاری از سازوکارهایی که دشمنان می‌خواستند در راستای تضعیف این نظام استفاده کنند را در هم شکسته است و تاکنون جمهوری اسلامی ایران توانسته روز به روز مستحکم‌تر شود چون راهبرد و مبنا دارد که این راهبردهای اصیل برگرفته از مبانی و اصولی است که هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: راهبردهای اصیل انقلاب اسلامی که از سوی امام(ره) و مقام معظم رهبری پی‌ریزی شده و قانون اساسی متضمن آن است با هیچ چیزی از بین نمی‌رود لذا دشمنان بدانند انقلاب مانا و ماندگار است چون برگرفته از مبانی اسلامی و راهبرد اصولی است که با گذشت ۴۵ سال و با وجود فراز و نشیب‌های متعدد نتوانستند آن مبانی اصیل و اندیشه‌های اسلامی را که انقلاب اسلامی مبتنی بر آن است را از بین ببرند.

وی با اشاره به اولین دیدار دولتمردان چهاردهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار اولین توصیه ایشان به مسئولین شکرگزاری برای وجود نظام اسلامی و همچنین خدمت به مردم بود، لذا کسی که در جایگاهی قرار می‌گیرد باید برای این فرصت شکرگزار باشد.

امام جمعه رشت با قدردانی از زحمات سه ساله اسدالله عباسی، به عنوان استاندار گیلان تصریح کرد: از آقای عباسی که در این سه سال به خوبی مدیریت و توجه کرد و در توان خودش و فرمانداران، بخشداران و دیگر مدیران توانستند کارهایی انجام دهند و زیرساخت‌هایی که آیت‌الله شهید رئیسی اجرا کردند را ادامه دهند تشکر می‌کنم، ان‌شاءالله در ادامه راه این کارها پیگیری خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: گیلان ما واجد نیروهای توانمندی در همه عرصه‌هاست، یکبار رصد کرم در تهران بیش از ۲۰۰ مدیر در بخش‌های گوناگون هستند که از موقعیت علمی بالا برخوردارند،  گیلان هم خودش دارای نیروهای توانمند و کارآمد است که باید کشف و هم بکارگیری شوند.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: ۸ دانشگاه اصلی و غریب به ۱۰۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل داریم که باید فرصت‌های شغلی برای آنان فراهم شود، مشکلات استان را باید با اولویت حل کرد،  توجه به مشکلات باید با توجه به اولویت‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با برشمردن اولویت‌های استان اضافه کرد: اولین اولویت استان مسئله محیط زیست است که ۴۰ سال مورد غفلت واقع شده است، پسماند زندگی را برای مردم تلخ کرده و مساحتی بیش از ۳۵۰ هزار مترمربع زمین به ارتفاع ۱۰۰ متر را در برگرفته است، همچنین ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب در مرکز رشت که از دیگر مطالبات مردم مرکز استان است و در آخر در حوزه محیط زیست شیرآبه‌های پسماندها که به دریا و تالاب می‌رود و حیات این سرمایه‌های طبیعی را با تهدید مواجه می‌کند باید ساماندهی و رفع شود.

امام جمعه رشت بیان کرد: اولویت دیگر توجه به زیربنای کشاورزی و تغییر کاربری‌هاست، همچنین فعال سازی و احیای صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل که با ترمیم آنها اشتغال بسیاری ایجاد می‌شود. ایجاد وفاق ملی و همدلی از دیگر موارد با اهمیت است که در گیلان وفاق خوبی ایجاد شده که باید ادامه یابد، هرکسی در مدیریت دارای سلایقی است اما اختلاف در سلایق پسندیده نیست، رصد و اشتغال برای نخبگان و آب و برق در گیلان خصوصا در روستاها یکی از آسیب‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان با حضور اسکندر مؤمنی و مدیران استانی در سالن شهدای انتظامی گیلان در حال برگزاری است. در جلسه ۱۱ مهرماه هیئت دولت به ریاست مسعود پزشکیان، با تصویب اعضای هیئت دولت هادی حق‌شناس به‌عنوان استاندار گیلان منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha