• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071410565
  • خبرنگار : 71496

هرج و مرج در پروازهای اسرائیل و سرگردانی هزاران سرباز ذخیره در خارج

هرج و مرج در پروازهای اسرائیل و سرگردانی هزاران سرباز ذخیره در خارج

بحران در حوزه هواپیمایی رژیم صهیونیستی وخامت یافته و هزاران صهیونیست از جمله سربازان ذخیره این رژیم که دستور فراخوان اضطراری (دستور ۸) دریافت کرده‌اند، به دلیل کاهش تعداد پروازها و افزایش شدید قیمت بلیت‌ها، در خارج سرگردان هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش‌هایی از وبگاه روزنامه عبری «کالکالیست»، با شدت یافتن درگیری‌ها در شمال اراضی اشغالی و تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به دلیل اعیاد سال نوی عبری و روز شنبه، تعداد زیادی از صهیونیست‌ها قادر به بازگشت به اراضی اشغالی نیستند.

با کاهش شدید پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به ویژه پس از توصیه بی‌سابقه سازمان هوانوردی اروپا درباره خودداری از پرواز به مقصد اراضی اشغالی تا پایان ماه اکتبر به دلیل نگرانی‌های امنیتی، این بحران وخامت پیدا کرد.

به گزارش کالکالیست، این توصیه موجب شد شرکت‌هایی همانند «ویرجین آتلانتیک» ازسرگیری پروازهای خود به مقصد اراضی اشغالی را تا مارس ۲۰۲۵  به تعویق بیندازند.

مشکلات و افزایش قیمت بلیت‌ها

این رسانه عبری در ادامه نوشت که شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی همانن «آرکیا» و «ال‌عال» به تازگی برای کمک به بازگرداندن مسافران سرگردان صهیونیست، تعداد پروازهای خود به مقصد فرودگاه‌های جایگزین در آتن و لارناکا را افزایش دادند اما قیمت بلیت‌ها همچنان بالا است.

هرج و مرج در پروازهای اسرائیل و سرگردانی هزاران سرباز ذخیره در خارج
کاهش تعداد پروازها به مقصد اراضی اشغالی

در حالی که هواپیمایی «ال‌عال» قیمت بلیت‌ها به مقصد لارناکا را ۱۹۹ دلار و پرواز به مقصد آتن را ۲۹۹ دلار تعیین کرد، هواپیمایی آرکیا به دلیل فروش بلیت‌های همین خطوط پروازی با قیمت‌هایی حدود ۷۸۳ تا ۸۹۹ دلار مورد انتقاد قرار گرفت.

نبود وسایل حمل و نقل عمومی

این رسانه عبری گزارش داد مسافرانی هم که موفق به بازگشت به «اسرائیل» شدند، با چالش دیگری روبه‌رو هستند و آن نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی به دلیل تعطیلات سال نوی عبری و تعطیلی آنها در روز شنبه است و این باعث شد تا آنها برای رساندن خود به پایگاه‌های نظامی در شمال از خودروهای شخصی استفاده کنند.

با وجود اظهارات برخی از مسؤولان حوزه حمل‌ونقل در اراضی اشغالی مبنی بر اینکه این سامانه برای شرایط فوق‌العاده کاملا آماده است، اما عدم خدمات‌دهی در شرایط سخت موجب نارضایتی بسیاری از افراد شده است.

بر اساس گزارش‌های کالکالیست، با وجود اینکه وزارت حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی سال گذشته ۱۴ نشست فوق‌العاده را برگزار کرد، اما به دلیل ناکارآمدی آن در حل مشکلات مربوط به حمل‌ونقل در زمان جنگ با انتقادهایی روبه‌رو است.

انتقادها از وزیر حمل‌ونقل

«میری رگو» وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی به دلیل نحوه مدیریت این بحران و عمل نکردن به هیچ یک از وعده‌های خود برای حل بحران، با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تامین حمل‌ونقل عمومی در روز شنبه و انجام پروازها از مسؤولیت‌های وزارت حمل‌ونقل این رژیم است.

همچنین رگو جهت درخواست برای تغییر توصیه سازمان هوانوردی اروپا درباره پروازها به اراضی اشغالی، با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان دیدار کرد. با این وجود، تا این لحظه دستاوردهای ملموسی به دست نیامده و شرایط امنیتی به شکل مستمر روبه‌وخامت بوده و بسیاری از صهیونیست‌ها در خارج از اراضی اشغالی بدون اینکه راه‌حل روشنی وجود داشته باشد، سرگردان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha