• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071410469
  • خبرنگار : 71145

زخمی شدن پرسنل بیمارستان «بنت جبیل» در حملات صهیونیست‌ها

زخمی شدن پرسنل بیمارستان «بنت جبیل» در حملات صهیونیست‌ها

به موازات تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی و البقاع در شرق، اشغالگران بیمارستان شهید «صلاح غندور» در «بنت جبیل» را هدف قرار دادند و آن را «منطقه جنگی ناامن» خواندند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار المیادین در این باره گزارش داد رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه بیمارستان شهید صلاح غندور در شهر بنت جبیل در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد که در پی آن کادر پزشکی مجروح شدند.

در این باره صلیب سرخ نیز اقدام به تخلیه مجروحان حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها از بیمارستان مورد هدف کرد اما اشغالگران از دادن مجوز به کادر آمبولانس برای خارج کردن آنها از بیمارستان خودداری کردند.

اشغالگران این درخواست کادر اورژانس را نادیده گرفتند و از پاسخ به آن امتناع کردند. این درخواست از طریق نیروهای یونیفل به نظامیان اشغالگر ارسال شده بود که شامل ورود به بیمارستان برای خارج کردن مجروحان بود اما اشغالگران بیمارستان را به عنوان «منطقه جنگی ناامن» توصیف کردند.

در جزئیات این حمله خبرنگار المیادین گفت ۹ نفر از مجروحان کادر پزشکی از مجموع ۱۵ نفر مجروح بیمارستان جراحت‌شان وخیم است. پس از امتناع صهیونیست‌ها، صلیب سرخ  تنها توانست پنج مجروح با جراحت شدید را به بیمارستان‌های صیدا منتقل کرد.

تیم‌های پزشکی با خودروهای شخصی خود بیمارستان را تخلیه و مجروحان را به همراه تعدادی از خانواده‌هایی که در برخی از خانه‌های مجاور بیمارستان زندگی می‌کردند به بیمارستان دولتی «تبنین» منتقل کردند.

در سایه هدف قرار دادن عمدی پرسنل پزشکی و آمبولانس توسط نظامیان صهیونیست به عنوان بخشی از تجاوزات مداوم به لبنان، ۱۱ امدادگر از سازمان بهداشت اسلامی در سه حمله که مراکز آن را هدف قرار دادند، به شهادت رسیدند.

در بیانیه‌ بیمارستان صلاح غندور آمده است: در نتیجه این حمله وحشیانه، بیمارستان از تعداد زیادی از کادر پزشکی و کادر پرستاری و سایرین تخلیه شد و دولت تعدادی از کارمندان را برای حفاظت از اموال بیمارستان نگه داشت.

روز جمعه، ارتش اشغالگر صهیونیست تهدید به هدف قرار دادن آمبولانس‌ها در لبنان کرد و مدعی شد که «در روزهای اخیر آنچه «سوءاستفاده فزاینده» اعضای حزب‌الله از آمبولانس‌ها «به منظور انتقال رزمندگان و تجهیزات نظامی» خوانده را رصد کرده است.

ارتش اشغالگر برای توجیه جنایاتش علیه کادر درمان از تیم‌های پزشکی در لبنان خواست که «از اعضای حزب‌الله دوری کنند و با آنها همکاری نکنند».

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی علیه پرسنل و مراکز درمانی در لبنان در ساعات اخیر تشدید شده و شهید و زخمی برجای گذاشته است.

‏فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان پنجشنبه گفت که حملات هوایی اشغالگران از ۲۳ سپتامبر تاکنون ۹۷ پرسنل پزشکی و اورژانس را به شهادت رسانده و به بیش از ۱۰ بیمارستان خسارت وارد کرده است. وی از جامعه جهانی خواست برای توقف این جنایات مداخله کند و تاکید کرد: «ادعای اسرائیل درباره وجود سلاح‌ در بیمارستان‌ها صحت ندارد.»

این در حالی است که اشغالگران علاوه بر حمله به بنت جبیل، شهرک‌های العدیسه، کفر کلا، الخیام و دشت مرجعیون را با توپخانه هدف قرار دادند و در حومه شهرک‌های کفرکلا و الزراریه، انصار، کوثریة السیاد و مجاورت رودخانه لیتانی، بین ۲ شهرک دیرمیماس و الطیبه بمباران هوایی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار المیادین، در دره بقاع نیز اشغالگران به شهرک‌های سرعین، نبی شیت، تمنین، علی النهری، بودای، ایعات، نحله، قلیا و طاریا حملات هوایی انجام دادند. اشغالگران عمدا جاده‌های مواصلاتی البقاع به بیروت و سوریه و نیز بزرگراه بعلبک را در مثلث تمنین-ابلح-دیر عمار هدف قرار دادند.

در همین حال، صدایی در چندین منطقه لبنان شنیده شد که ناشی از شکستن دیوار صوتی توسط هواپیماهای اسرائیلی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha