• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071410445
  • خبرنگار : 50175

عضو پارک علم و فناوری استان:

لرستان را می‌توانیم به قطب تولید کشاورزی فناورانه و ارگانیک در کشور تبدیل کنیم

لرستان را می‌توانیم به قطب تولید کشاورزی فناورانه و ارگانیک در کشور تبدیل کنیم

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان گفت: لرستان را می‌توانیم به قطب تولید کشاورزی فناورانه و ارگانیک در کشور تبدیل کنیم.

علی حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ترویج و توسعه کشت انجیر استهبان در لرستان یکی از برنامه‌های مهم مجتمع زنجیره ولاش و سرمایه‌گذار بوده که زیر نظر عضو پارک علم فناوری لرستان فعالیت خود را در استان شروع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت این محصول در بخش وسیعی از شهرهای استان از جمله خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و بروجرد و الشتر که متناسب با شرایط آب و هوایی مورد نیاز انجیر استهبان هست می‌تواند با کمترین آبیاری و در بیشتر مناطق با بارش‌های آسمانی محصول اقتصادی مناسبی را تولید و ترویج کشت این محصول در لرستان می‌تواند فناوری جدیدی در جهت اقتصادی کردن دیمزارها و مقابله با خشکسالی احتمالی باشد.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: انجیر سیاه نیاز به آب زیادی دارد که در صورت کمبود آب برای کشت محصول انجیر با مشکل روبرو می‌شویم. انجیر سیاه باید سریع فرآوری‌های متنوع و زیادی از آن تولید شود چون ماندگاری آن‌چنانی ندارد.

 بیرانوند بیان کرد: باید به سمت توسعه کشت انجیر استهبان حرکت کنیم چون در بیشتر مناطق استان بدون آبیاری با بارندگی مختصری که صورت می‌گیرد کاملاً سازگار است و در استان می‌تواند به شکوفایی برسد.

وی تصریح کرد: انجیر استهبان محصولی است که بر روی خود درخت فرآوری می‌شود و مستقیم برای بازارهای هدف می‌رود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: باید بازارهای هدف برای فروش محصولات ایجاد شود که در این راستا باید کارگاه‌های نیمه‌صنعتی در منطقه ایجاد و محصول را فناورانه، ارگانیک و تجاری‌سازی کنیم.

بیرانوند یادآور شد: با بسته‌بندی متناسب با نیازهای کشورهای مختلف دنیا که توسط مردم محلی و کارگاه‌های که در دل روستا ایجاد می‌شود می‌تواند انقلاب بزرگی در تولید، کشت و تکمیل زنجیره ارزش محصول به وجود آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha