• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403071310305
  • خبرنگار : 71628

رسانه‌های بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟

رسانه‌های بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟

بیانات مهم مقام معظم رهبری که در آن به تمجید از عملکرد نیروهای مسلح ایران در پاسخ نظامی «کاملا قانونی و مشروع» به جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند، مورد توجه طیف گسترده‌ای از رسانه‌های انگلیسی‌زبان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران تاکید کردند که دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است.

مقام معظم رهبری پس از ایراد سخنرانی در نمازجمعه تهران به محراب نماز جمعه تهران رفتند و نماز جمعه تهران به امامت ایشان اقامه شد.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، بخشی از خطبه‌ی خود را به زبان عربی خطاب به همه‌ دنیای اسلام به‌ویژه ملّت لبنان و فلسطین  ایراد کردند.

پیش ازخطبه های نماز جمعه امروز در تهران، مراسم بزرگداشت شهید «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهان ایشان از جمله سردار شهید «عباس نیلفروشان» با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

مقام معظم رهبری در بخشی سخنرانی امروز خود بیان کردند: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است.

رهبر انقلاب در ادامه افزودند: باید کمربند استقلال از ایران تا غزه و لبنان و همه کشورهای اسلامی را محکم ببندیم.

طبق بیانات ایشان، «هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز دفاع کند».

مقام معظم رهبری با نزدیک شدن به سالروز عملیات «طوفان الاقصی» که در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد، بیان کردند: طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی و حق با فلسطینی‌ها بود.

ایشان با اشاره به عملیات «وعده صادق ۲» که از سوی ایران در پاسخ به اقدامات تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه مواضع و شهروندان ایرانی انجام شد، اشاره کردند: کار درخشان نیروهای مسلح ما دو-سه شب قبل یک کار کاملا، قانونی و مشروع بود. در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم.

بیانات امروز مقام معظم رهبری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی انگلیسی‌زبان داشت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رسانه‌های بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟
مراسم نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری

خبرگزاری رویترز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه گفتند که حملات موشکی اخیر ایران علیه اسرائیل «قانونی و مشروع» و حداقل تنبیه «جنایات» اسرائیل بود. رهبر ایران به جمع کثیر نمازگزاران روز جمعه گفتند که ایران در مقابله با اسرائیل برای انجام دادن وظیفه خود نه تعلل خواهد کرد و نه شتاب‌زده خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز  با مورد توجه قرار دادن تمجید رهبر انقلاب از اقدام نیروهای مسلح ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: اقدام درخشان نیروهای مسلح ما دو-سه شب پیش کاملا قانونی و مشروع بود.

این روزنامه نوشت که مقام معظم رهبری ایران در سخنرانی خود با اشاره به «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان که طی حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید، به عنوان «برادری عزیز و مایه فخر و گوهر درخشان لبنان» یاد کردند و گفتند، نفوذ او فراتر از مرزهای لبنان و جهان عرب بود.

افزون بر این، خبرگزاری فرانسه نیز در تیتر خبری که در آن به بازتاب بیانات مقام معظم رهبری پرداخته، به «قانونی و مشروع» تلقی شدن پاسخ نظامی ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه از سوی ایشان اشاره کرده و نوشت که ایشان در یک سخنرانی نادر و مهم در جمع نمازگزاران جمعه گفتند: عملیات نیروهای مسلح ما چند شب پیش کانلا قانوتی و مشروع بود.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت که مقام معظم رهبری ایران بیان کردند که آمریکا و متحدان آن در حال تامین امنیت رژیم صهیونیستی برای تبدیل کردن آن به یک گذرگاه صادرات انرژی از منطقه به غرب بودند اما مقاومت در منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی عقب نخواهد نشست.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نیز با تیتر  «رهبر ایران: اسرائیل نمی‌تواند به حزب‌الله و حماس آسیب جدی بزند». بیانات امروز ایشان را در نماز جمعه بازنشر کرد.

این روزنامه نوشت که مقام معظم رهبری ایران، امروز  بیان کردند که کشور ایشان در «عمل به وظیفه خود در مقابله با رژیم صهیونیستی تعلل یا شتاب نخواهد کرد».

رسانه‌های بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟
اقامه نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری


 

شبکه راشاتودی نیز در گزارش تصویری سخنرانی امروز مقام معظم رهبری به نقل از ایشان در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مسلمانان در مقابل آنان که خواهان تفرقه‌شان هستند، پیروز ظاهر خواهند شد.

روزنامه گاردین با اشاره به سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در مراسم نماز جمعه به نقل از ایشان نوشت: دشمن ایران همان دشمن فلسطین، لبنان و دیگر ملل مسلمان است. اسرائیل در حال تظاهر به پیروزی راهبردی از طریق ترورها و کشتار غیرنظامیان است.

گاردین نوشت که مقام معظم رهبری تاکید کردند رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آسیبی جدی به حزب‌الله لبنان یا حماس وارد کند.

خبرگزاری اِی‌ان‌آی هند نیز با تیتر «مقام معظم رهبری ایران در نماز جمعه: دولت‌های اسلامی باید با یکدیگر هم‌بستگی داشته باشند» به بازتاب بیانات امروز مقام معظم رهبری در آستانه سالروز عملیات طوفان الاقصی پرداخت.

این خبرگزاری نوشت که مقام معظم رهبری ایران عملیات «وعده صادق ۲» نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی در اراضی اشغالی در پاسخ به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه را اقدامی «قانونی و مشروع» تلقی کردند و خواستار «وحدت مسلمانان» شدند.

نشریه اکونومیست نیز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در یک سخنرانی نادر در روز جمعه گفتند حمله موشکی شامگاه سه‌شنبه ایران حداقل تنبیه رژیم صهیونیستی برای جنایات آن بود.

رسانه ونزوئلایی تله‌سور نیز بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران را بازتاب داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha