• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071310232
  • منبع : نمایندگی خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد

انهدام ۱۴۵ باند سرقت در خوزستان/ کاهش ۲۵ درصدی موارد قتل

انهدام ۱۴۵ باند سرقت در خوزستان/ کاهش ۲۵ درصدی موارد قتل

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در حوزه سرقت‌ها که یکی از مطالبات مردم است در شش ماه امسال ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: شعار امسال هفته انتظامی در حوزه هوشمندسازی و قانون مداری است و عنوان پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شعارهایی که در حوزه پلیس انتخاب می‌شوند کلیدواژه‌هایی دارند که سرلوحه تمام اقدامات پلیس در طول سال‌های آینده هستند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه مکمل پلیس هوشمند، مردم هوشمند است، این یعنی مردم قانون را رعایت می‌کنند و می‌دانند که قانون به نفع آن‌ها است و برخورد پلیس با هنجارشکنان به نمایندگی از مردم است.

وی بیان کرد: پلیس جز اولین سازمان‌هایی بود که بر اساس قانون اساسی و اینکه مردم و دستگاه متولی باید نظارت کنند، دفتر نظارت همگانی را راه‌اندازی کرد و هدف آن این است که مردم در کنار یاری کردن پلیس، پیشنهاد و انتقاد کنند.

سردار میرفیضی تصریح کرد: یک راهبرد در نیروی انتظامی کشور وجود دارد که بنا بر آن امنیت نرم‌افزاری بر سخت‌افزاری تقدم دارد و شاخص‌های آن تعریف‌شده هستند و ضمن در بر داشتن سه موضوع سرعت، صحت عمل و دقت پلیس در کنار آن باعث کاهش هزینه برای مردم، شفاف‌سازی و سهولت دسترسی داشته باشد.

وی افزود: پلیس اقدامات هوشمندسازی مهمی مانند ارتباط با دستگاه قضایی، ترسیم کروکی تصادفات برخط و برنامه کاربردی پلیس من را راه‌اندازی کرده که موجب کاهش هزینه و سهولت دسترسی شده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماه نخست امسال بیش از ۴ هزار تماس دریافت شده است، گفت: در راستای هوشمندسازی، طرحی در استان خوزستان در حال راه‌اندازی است که تماس فردی که با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرد بلافاصله به دست‌افزار نزدیکترین واحد گشتی پلیس که نزدیک امدادخواه است ارسال می‌شود و در کلانتری، مرکز شهرستان، استان و فراجا قابل مشاهده است.

وی در ادامه به تعداد و تنوع برنامه‌های پلیس در هفته انتظامی پرداخت و گفت: در هفته انتظامی حدود ۱۰۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، انتظامی و آموزشی در دو قالب درون و برون سازمانی در سطح استان خوزستان اجرا خواهند شد.

سردار میرفیضی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال نزدیک به ۸ هزار تماس با دفتر نظارت همگانی ثبت شده است، گفت: مسئولان انتظامی استان خوزستان به صورت هفتگی در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ با مردم دیدار داشته‌اند ولی برای ارتباط نزدیک‌تر با مردم هر هفته جلسه ارتباط مردمی میز خدمت را در مساجد برگزار می‌کنیم و در هفته انتظامی به صورت روزانه برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به آمار و عملکرد پلیس در شش ماه نخست امسال گفت: در حوزه سرقت‌ها که یکی از مطالبات مردم است در شش ماه امسال ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم، همچنین در این مدت ۱۴۵ باند اصلی سرقت متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: در حوزه قتل در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته‌ایم که ۹۹ درصد آن‌ها کشف شده است.

وی ادامه‌ داد: در این مدت در حوزه پلیس امنیت اقتصادی، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است و توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق بیش از ۵۶ درصد افزایش داشته است.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا ۸۸ درصد جرائم کشف شدند، در خصوص ساماندهی اتباع گفت: یکی از دغدغه‌های مردم ساماندهی اتباع غیرمجاز است که در این راستا بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر جمع‌آوری و به دستگاه‌های قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه افتخار پلیس خادم مومنان و بهترین مردم جهان است، گفت: از کارکنان پلیس و به خصوص خانواده‌های آنان که در این شرایط سخت خدمتی حمایت‌ می‌کنند تا ما بتوانیم خدمت مناسبی را به مردم ارائه دهیم، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha