• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071310207
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

نیروهای نظامی عزت کشور را تثبیت کردند/ مردم همراه ولایت هستند

نیروهای نظامی عزت کشور را تثبیت کردند/ مردم همراه ولایت هستند

ایسنا/یزد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها، گفت: نیروهای نظامی با تدابیر رهبری عزت کشور را تثبیت کردند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران که به سه دستور فردی، اجتماعی و تشکیلاتی پرداخته است، اظهار کرد: خدا در این آیه می‌فرماید که تک تک شما صبر کنید یعنی در برابر تمام ناملایمات مقاومت کنید و به موقع در صحنه عمل حضور داشته باشید و کار خویش را به نحو احسن به انجام برسانید.

وی با بیان اینکه صبر خویشتن‌داری، شکایت از خدا نیست بلکه صبوری در مقابل سختی‌ها، وسوسه‌های شیطان و گناهان و دشمنی‌هاست، افزود: اینها توصیه‌های فردی قرآن کریم در مورد صبر و مقاومت است.

ناصری ادامه داد: اینکه هر کدام صبر کنید تا دیگران هم مقاومت کنند و یکدیگر را به صبوری دعوت کنید، دستور اجتماعی قرآن کریم در این رابطه است.

وی عنوان کرد: به تفسیر علامه طباطبایی، این وجه از صبر که قرآن به آن توصیه کرده، به معنای این است که افراد جامعه در برابر مشکلات دست به دست هم دهند تا دستاورد بهتری حاصل کنند.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: بر اساس تفسیر المیزان، رابطوا در این آیه به معنای آن است که برای صبر کار تشکیلاتی کنید و با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشید و آنچه در ابعاد مختلف صبر اثرگذار است، تقواست.

وی تاکید کرد: تقوا ابتدا فرد را قوی می‌کند سپس کار جمعی و تشکیلاتی را سامان می‌دهد و تقواست که انگیزه را برای صبر و مقاومت تقویت می‌کند.

ناصری اظهار داشت: در روایات ما بر ارتباط با ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین تاکید شده است زیرا صبر فردی و اجتماعی و تشکیلاتی زیر سایه ولایت سریع‌تر به ثمر می‌نشیند.

وی افزود: کار ما بی‌شک در مسیر تقوا، تکامل و تحقق جامعه اسلامی با صبر و دعوت به صبوری محقق خواهد شد و اگر تقوا داشته باشیم در زندگی فردی و اجتماعی به سعادت خواهیم رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب که عزت کشور را تثبیت کردند، عنوان کرد: آحاد مردم در کنار رهبری و نیروهای نظامی قرار دارند.

آیت‌الله ناصری همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی از خدمات این جان برکفان تقدیر کرد و امنیت شهرها را مرهون این نیرو دانست.

وی همچنین با اشاره به هفته کودک عنوان کرد: کودکان خود را دریابید زیرا اینها آینده‌سازان کشور هستند و قرار است راهبر جامعه اسلامی، فرد تاثیرگذار و نخبه و مدیر جامعه باشند پس همانگونه که رهبری نیز تاکید داشتند؛ باید به مقوله تربیت آنها توجه اساسی شود.

وی یادآور شد: تربیت این کودکان نباید به دست هر کسی باشد و والدین و آموزش و پرورش باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند و معلمان نیز تربیت دینی و اخلاقی را مدنظر قرار دهند و آنها را به چشم آینده‌سازان کشور نگاه کنند.

ناصری برای تمام افرادی که برای عزت کشور و آینده اسلام فداکاری می‌کنند، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha