• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310150
  • خبرنگار : 71038

جلالی: دست ایران به همه جا بلند است اما نه برای کشتار غیرنظامیان

جلالی: دست ایران به همه جا بلند است اما نه برای کشتار غیرنظامیان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مراسم یادبود اسطوره‌های مقاومت در مسکو گفت: بر خلاف ادعای آن خبیث شیطان صفت، این ایران است که دستش به همه جا دراز است اما هدفش کشتار غیرنظامیان و زیرساخت‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود اسطوره‌های مقاومت شهید «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و شهید «عباس نیلفروشان» شامگاه پنجشنبه (۱۲ مهر) با حضور «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، جمعی از دیپلمات‌های کشورمان، شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علاقمندان مقاومت در مسجد خاتم الانبیا (ص) مسکو برگزار شد.

جلالی با اشاره به مقام شهید و شهادت در فرهنگ مقاومت، گفت: دشمنان ما نمی‌دانند در مکتب ‌معنوی که باورمند به توحید و معاد است، شهادت، آرزو، تمنا و دعاست. ما با چنین باوری انتظار شهادت شهید عظیم القدر، سید حسن نصرالله را داشتیم، چرا که سرانجام سالار شهیدان مقاومت با آن شفقت و محبوبیت در دل‌های مومنان و وحشت در قلب اشرار نمی‌توانست، جز شهادت باشد.

وی با بیان اینکه «شهادت سیدالشهدا (ع) در عاشورا نهضت اسلامی را حیاتی دوباره بخشید»، افزود: هرگز با شهادت، چراغ مقاومت خاموش نمی‌شود، امروز هم با شهادت سید حسن نصرالله مقاومت به پایان نمی‌رسد.

کاظم جلالی با بیان اینکه آرمان مقاومت با آزادی سرزمین‌های پیوند خورده است، اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله از سال ۱۹۹۲ تا روز شهادت دبیرکل حزب‌الله و فرمانده مقاومت بود و از رهبران موفق بود که راز موفقیت ایشان را می‌توان در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادتشان جُست.

جلالی: دست ایران به همه جا بلند است اما نه برای کشتار غیرنظامیان
کاظم جلالی 

جلالی: دست ایران به همه جا بلند است اما نه برای کشتار غیرنظامیان
کاظم جلالی

بر اساس اعلام سفارت ایران در روسیه، جلالی با مرور خاستگاه شکل‌گیری و مبارزات حزب‌الله، تلاش برای القای نابودی جریان مقاومت را جنگ روانی دشمنان خواند و تصریح کرد: حزب‌الله از دل سختی‌ها و زمانی به وجود آمد که رژیم صهیونیستی تمام لبنان را اشغال کرده بود و توانست با مجاهدت همه لبنان را پس بگیرد. اما امروز لبنان با آن زمان فاصله دارد و حزب‌الله نیز کارسازی کرده و کاملا استوار است.

سفیر جمهوری اسلامی در روسیه جمهوری اسلامی ایران را نیز برآمده از فرهنگ مقاومت بیرون آمده، خاطرنشان کرد: مقاومت تاریخی است و در امتداد جریان موازی نبرد حق و باطل است.

 کاظم جلالی بر اساس سنت الهی آینده را از آن جبهه مقاومت خواند و گفت: با همه تبلیغاتی که درباره توانمندی ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود، این رژیم یکسال است که در یک محدوده کوچک گرفتار شده و حملاتش بیانگر استیصال و دیوانگی است.

وی راهبرد جنگ روانی دشمنان درباره شماتت و پشیمان‌سازی هواداران جبهه مقاومت توصیف و با اشاره به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، خاطرنشان کرد: برخلاف ادعایی که آن خبیث شیطان صفت دارد، این وعده صادق ۲ بود که نشان داد که دست ایران به همه جا دراز است، اما ایران به دنبال پیچیده کردن اوضاع، کشتار غیرنظامیان و نابودکردن زیرساخت‌ها نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha