• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071310141
  • خبرنگار : 50649

شهردار شیراز:

شیراز میزبان رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور می‌شود

شیراز میزبان رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور می‌شود

ایسنا/فارس شهردار شیراز از برگزاری نخستین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه به میزبانی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: مراکز پژوهشی می‌توانند با بهره‌گیری از افراد متخصص و تعامل با آن‌ها در ترسیم چشم‌انداز آینده کمک شایانی به مدیریت شهری کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۳ مهرماه در بیست‌وششمین جلسه هیأت‌امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس هیأت امنای مرکز پژوهش‌ها، امیر سجاد عابدی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز و دیگر اعضای هیأت امنای این مرکز همراه بود، از برگزاری نخستین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور خبر داد.

وی افزود: در این گردهمایی به انتقال تجریبات در حوزه اساسنامه‌های مصوبه مراکز پژوهشی کلانشهرهای کشور، راهکارهای علمی برای افزایش نقش‌آفرینی مراکز پژوهشی در بهبود عملکرد مدیریت شهری و همچنین پیگیری فعال‌سازی پورتال جامع مطالعات مدیریت شهری ایران پرداخته خواهد شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مراکز پژوهشی در کلان‌شهرها می‌توانند به عنوان بازوانی توانمند برای شوراهای اسلامی شهر در راستای تهیه طرح‌ها و ارائه آن‌ها قدم بردارند، گفت: شوراهای اسلامی شهر که وضع قوانین و مصوبات را برای مدیریت شهری برعهده دارند وقتی در کنار تفکرات آن‌ها، تفکرات قوی و غنی دیگر افراد متخصص نیز قرار بگیرد، خروجی و نتایج آن منفعت شهر و مردم را در پی خواهد داشت.

به گفته اسدی، اگر مشکلات اساسی در یک شهر وجود داشته باشد، مرکز پژوهش‌ها می‌تواند با بهره‌گیری از بهترین و مجرب‌ترین اساتید روی این مسائل و مشکلات کار کند و خروجی آن به عنوان مصوبه شورای اسلامی شهر به شهرداری تکلیف شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه نیل به آینده مطلوب و دستیابی به رشد و توسعه متوازن، نیازمند ترسیم نقشه راه جامع در افق ۲۰ ساله است، تصریح کرد: مراکز پژوهشی می‌توانند با بهره‌گیری از افراد متخصص و تعامل با آنها در ترسیم چشم‌انداز آینده کمک شایانی به مدیریت شهری کنند.

وی برگزاری این گردهمایی را در هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین شهرهای مختلف و همچنین ارتقای سطح اجرایی و عملیاتی اقدامات و برنامه‌های مدیریت شهرها مؤثر دانست و ادامه داد: در این گردهمایی راهکارهای علمی برای افزایش نقش‌آفرینی مراکز پژوهشی در بهبود عملکرد مدیریت شهرها و سیاست‌گذاری شوراها به همراه انتقال تجربیات مدنظر قرار می‌گیرد.

اسدی تأکید کرد: مرکز پژوهش‌ها باید با در نظر گرفتن چند اولویت مهم شهری نظیر ترافیک، محیط زیست و .... طرح‌های هدفمندی برای شهر تهیه و تدوین کنند.

به گزارش ایسنا، نخستین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه به میزبانی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار  و در این گردهمایی به بررسی دستورالعمل حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی نیز پرداخته می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۳:۴۵

باعرض سلام محبت کنید به فکر پل هوایی نرسیده فلکه پارسه باشید تا بتوان از خانواده ها استفاده کنند به خاطر شلوغی ازخیابان خطرناک هست ومشکل پارک شقایق حل کنید مشکل روشنایی پارکنیک وسرویس بهداشتی درمورد باغ جنت مشکل ورودی باغ مشکل آسفالت پارکنیگ روشنایی

avatar
امروز ۱۳:۴۷

مشکل روشنایی کامل باغ جنت و ورودی باغ سرویس بهداشتی بسته درمورد سنگ فرش پیاده رو ها جلو درمانگاه پردیس. ومشکل آب خور درختان جلو درمانگاه مورد بعد ورودی میانرود ازسمت پل دلاوران احتیاج به پل هوایی برای شهروندان ازرویش عبور کنند

avatar
امروز ۱۳:۵۱

پل دلاوران احتیاج ۲۰پایه روشنایی دارد و شهرک رضوان بلوار طلایی ازسمت شهرداری به طرف گچی احتیاج به پارک با وسایل دارد و دفتر پلیس +10ندارد زمینی برای درمانگاه 11سال چرا ساخته نشد یک شعبه بانک درست حسابی نیست روکش آسفالت خیابان کارشناسان و ازطرف شه

avatar
امروز ۱۳:۵۴

شهرداری منطقه 9به سمت گچی احتیاج روکش آسفالت دارد خیابان سپیدار احتیاج سنگ فرش پیاده رو ها دارد توی میانرود شهرک رضوان بلوار طلایی پارک فضای سبز کم دارد بیشتر باید این شهرک رسیده گی شود ازنبود پارک