• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1403071310098
  • خبرنگار : 90089

جمعه نصر؛ مرم ایران «ترس» را ترساندند

جمعه نصر؛ مرم ایران «ترس» را  ترساندند

به دنبال اعلام حضور آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز تهران، هزاران نفر از مردم از اقشار، طبقات و گرایش‌های فکری، سیاسی و مذهبی مختلف در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، در پی موشک باران سرزمین های اشغالی توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شب چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳، سرویسهای جاسوسی و نهادهای اطلاعاتی و سیاسی غربی و عبری در سلسله تبلیغات منفی در توئیتر و سایر پیام رسانهای خارجی و همچنین رسانه های غربی به دنبال تحت الشعاع قرار دادن افکار عمومی مقامات و مردم ایران و القای ترس و وحشت برآمدند.

به محض اطلاع رهبر معظم انقلاب از چنین فضای مسمومی، ایشان صبح روز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی (ره) در محله پاستور در جمع هزارن نفر از نخبگان کشور حضور یافتند و ساعاتی را با آنان سپری کردند و با هوشمندی، القائات منفی و ترس پراکنی های عبری و غربی را بی اثر کردند.

نماز جمعه امروز تهران در حالی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود که از حضور ایشان در کسوت امام جمعه تهران بیش از پنج سال می‌گذرد. آخرین حضور رهبری در نماز جمعه در سال ۱۳۹۸ بعد از به شهادت رسید حاج قاسم سلیمانی بود.

با وجود تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ترس و وحشت در دل مردم از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی، مردم تهران با ایمان و اقتدار به رهبر خود اقتدا کردند و در نماز جمعه امروز حضور یافتند.

پیش از آغاز نماز سیاسی - عبادی جمعه امروز تهران با حضور رهبری انقلاب مراسم بزرگداشت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه و دیگر همراهانشان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح با تلاوت قرآن و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت در مصلی تهران (ع) آغاز شد.

درهای مصلای تهران از ساعت ۷ صبح به روی مشتاقان نماز باز شد و هزاران نفر از مردم تهران با در دست داشتن پرچهای ایران، لبنان، فلسطین، پرچم زرد رنگ حزب الله و پرچم سفید رنگ با آرم جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای شرکت در فریضه نماز جمعه مشتاقانه خود را به مصلا می رساندند.

در جای جای مصلا و صحن‌های نماز جمعه امروز تهران عکس‌هایی از امام و رهبری، شهید قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و فرماندهان شهیدِ سپاه نصب بود.

اتوبان و خیابانهای اطراف مصلای تهران مملو از جمعیت مشتاق نماز خواندن به امامت رهبری نظام است. حجم ورودی به مصلا در حدی زیاد بود که جمعیت برای دقایقی در برخی ورودیها در صف می‌ایستادند.

مشتاقان نماز جمعه انگیزه حضورشان را حفظ انقلاب، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تبعیت از فرمایشات رهبری در تقبیح ظالم عنوان کردند.

تراکم حضور مردم و حتی خانواده در محل نماز جمعه به حدی زیاد است که علاوه بر صحن مصلا مترو و خیابانهای اطراف مصلا نیز مملو از جمعیت است.

مردم در طول مسیر رسیدن به مصلی شعارهایی چون «مرگ بر اسراییل»، «ما اهل کوفه نیستیم مولا تنها بماند» و «حیدر حیدر» سر دادند.

مقام معظم رهبری ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه وارد lمحل برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصر الله شدند.

در این مراسم رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، فرمانده کل ارتش، فرزندان مقام معظم رهبری، محمدعلی انصاری، نماینده حزب الله در ایران، فرمانده نیروی انتظامی، سردار سید یحیی رحیم صفوی، حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر رهبری، سردار محسن رضایی، علی لاریجانی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، وزرای دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، سعید جلیلی، رئیس صدا و سیما، سخنگوی سپاه، محمد مخبر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آیت الله سید احمد خاتمی، حمید رسایی، علیرضا زاکانی و سایر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.

نمازگزاران در بخشی از مراسم بزرگداشت سید حسن نصرالله و بعد از حضور رهبری هنگام «شعار الله اکبر خامنه‌ای رهبر» دست‌هایشان را به نشانه بیعت با رهبری بلند کردند.

مراسم گرامیدشت یاد و خاطره سید حسن نصرالله و یارانش ساعت ۱۰:۱۵ آغاز شد و همزمان با نماز ظهر به پایان رسید.

نمازگزاران در پایان مراسم نماز جمعه تهران با شعارهایی چون«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله»، «لبیک یا حسین»،« خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «لبیک یا نصرالله» مصلی تهران را ترک کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha