• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071310075
  • خبرنگار : 71299

فرمانده انتظامی استان:

ایلام سومین استان کشور در کنترل سارقان از طریق پابندهای الکترونیکی است

ایلام سومین استان کشور در کنترل سارقان از طریق پابندهای الکترونیکی است

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: استان ایلام سومین استانی است که توانسته با بهره‌گیری از پابندهای الکترونیکی سارقان و مجرمان حرفه‌ای را کنترل کند.

سردار «جمال سلمانی» به مناسبت هفته نیروی انتظامی به رسانه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در استان سرقت همچنان به عنوان یک عمل قبیح و زشت قلمداد می‌شود و سارقان در جامعه جایگاهی ندارند و به نوعی از جامعه طرد شده هستند.

این مقام ارشد انتظامی استان فرهنگ سنتی مردم را در کاهش جرم در جامعه موثر دانست و گفت: خود مراقبتی و همکاری شهروندان با پلیس عامل مهم و بازدارنده‌ای در کاهش سرقت تلقی می‌شود.

سردار سلمانی در ادامه به تدوین برنامه‌های پلیس در بحث کاهش سرقت احشام اشاره و اظهار کرد: امسال با تشکیل قرارگاه سرقت و با اولویت شهرستان آبدانان در شهر و با همکاری اداره جهاد کشاورزی توانستیم با فراخوان دامداران آموزش‌های پیشگیرانه را به آنان ارائه دهیم.

کاهش ۱۷ درصدی سرقت و افزایش ۵۸ درصدی کشف سرقت‌ها در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با تلاش کارکنان انتظامی و همکاری شهروندان در ۶ ماهه اول سال جاری، سرقت ۱۷ درصد کاهش داشته و در مقوله کشف سرقت‌ها نیز شاهد افزایش ۵۸ درصدی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در بررسی و تحلیل کارشناسان انتظامی پیرامون سرقت در استان مشخص شد، ۶۵ درصد از سرقت‌ها، سرقت‌ خرد هستند که اکثر این سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر انجام می‌گیرد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه با هدف کاهش سرقت و ایجاد نظم اجتماعی برنامه‌هایی برای برخورد با معتادان متجاهر صورت گرفته ، گفت: طرح آرامش در شهر با هدف برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

سردار سلمانی تصریح کرد: خوشبختانه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در زمینه کاهش سرقت‌های خرد موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌ایم.

نقش بی‌بدیل آموزش در کاهش جرایم فضای مجازی

سردار سلمانی گفت: متأسفانه جرائم فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کرده‌اند و می‌طلبد آموزش‌های لازم در این راستا به کاربران فضای مجازی داده شود.

وی با بیان اینکه آموزش نقش محوری در کاهش جرم دارد، اظهار کرد: پلیس فتای استان همواره از طریق صدا و سیما ،فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی، مساجد و... آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌کند.

پلیس به هنجارشکنان اجازه خودنمایی نخواهد داد

فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: پلیس اجازه نخواهد داد عده‌ای هنجارشکن در پارک‌ها و مراکز تفریحی نظم اجتماعی شهروندان را به مخاطره بیندازند.

وی با بیان اینکه در چند ماه‌ گذشته عده‌ای با هنجارشکنی در یکی از پارک‌های شهر ایلام نظم اجتماعی را بر هم زدند، گفت: پلیس با پشتوانه مقام قضایی در کمتر از چند ساعت عاملان این هنجار شکنی را دستگیر و با قاطعیت با آنان برخورد شد.

این مقام انتظامی امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس دانست و گفت: از همکاری شهروندان با پلیس در راستای برخورد با برهم زنندگان نظم اجتماعی جامعه قدردانی می‌کنیم.

امنیت، نقش محوری برنامه‌های پلیس در کمیته انتظامی اربعین

سردار سلمانی با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۵۰ درصد از زائران، مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند ،گفت :مرز مهران گذرگاه اصلی تردد زائران حسینی است.

وی با اشاره به تمهیدات ویژه ستاد اربعین در استان، گفت: ستاد استانی اربعین با تشکیل کمیته‌های ۱۹گانه توانست اربعین متفاوتی را رقم بزند که پلیس در کمیته انتظامی در زمینه برقراری امنیت کارنامه قابل قبولی را ارائه کرد.

این مقام انتظامی در ادامه به تشریح برنامه پلیس در اربعین پرداخت و گفت: در راستای کاهش جرم با شناسایی جغرافیای جرم در شهر مهران، این شهر را به چهار بلوک تقسیم بندی کردیم و فرماندهان بلوک ها را از کارکنان مجرب و با تجربه قرار دادیم.

سردار سلمانی اظهار کرد: در اربعین امسال سارقان و مجرمان رصد می‌شدند به نحوی که به محض ورود به استان برای آنان پیامک ارسال می‌شد و سارقان حرفه‌ای با هدف پیشگیری از وقوع سرقت اموال زائران به‌صورت ویژه در رصد پلیس آگاهی بودند.
کاهش ۵۶ درصدی تلفات جاده‌ای در اربعین ۱۴۰۳

سردار سلمانی گفت: با تدوین برنامه‌های هدفمند و همکاری زائران در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امسال شاهد کاهش ۵۶ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

وی گفت: خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای ۱۹ نفر کاهش داشت و متأسفانه تعداد ۱۵ نفر از زائران در محورهای مواصلاتی جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: اصلاح زیرساخت‌های اربعینی در دولت شهید رئیسی و همکاری زائران با پلیس نقش به‌سزایی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای داشت که جای قدردانی دارد.

کاهش گره‌های ترافیکی در گرو رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی

فرمانده انتظامی استان ایلام  و در پاسخ به سوالی در خصوص معضل ترافیک در شهر ایلام، گفت: هم اکنون یکی از معضلات شهرستان مرکز استان بحث ترافیک است که به‌علت داشتن زیرساخت‌های قدیمی و از طرفی نداشتن پارکینگ عمومی همواره با معضل ترافیک مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: کارکنان پلیس راهور در دو شیفت صبح و بعدازظهر با استقرار در محورهای پرتردد شهرستان مرکز استان نسبت به روان سازی ترافیک اقدام می‌کنند و می‌طلبد شهروندان در این راستا با پلیس همکاری کنند.

این مقام انتظامی کاهش گره‌های ترافیکی را در گرو رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: پلیس امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک را اجرا می‌کند و معتقدیم بانوان می‌توانند ضمن رعایت قوانین این آموزش‌ها را به فرزندان و همسر خود منتقل کنند.

نقش محوری خانواده‌ها در کاهش استفاده از سلاح سرد در بین نوجوانان

سردار سلمانی با توصیه به خانواده‌ها بر لزوم نظارت آنان بر فرزندان در عدم استفاده از سلاح سرد تاکید کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه قشر جوان و نوجوان در درگیری‌های فردی گاهاً از سلاح سرد استفاده می‌کنند که این امر تبعات منفی و بروز قتل را به همراه خواهد داشت و می‌طلبد نظارت لازم توسط خانواده ها صورت گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، این مقام ارشد انتظامی استان از خانواده‌ها به‌عنوان نقش محوری و تأثیرگذار بر رفتار فرزندان یاد کرد و گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha